V70N -07 AC Problem

Tatrik
19 november 2023 · 25 Inlägg

Tja, har haft problem med min ac nu sedan sommarn, mitt problem är att bara två av ac uttagen fungerar som dom ska och resten blåser bara kallt eller varmt beroende på hur varmt det är ute så på sommarn blåste resten varmt medans på vintern blåser dom bara kallt vilket är lite jobbigt nu när det börjar bli kyligt ute. Dom två utblåsen som fungerar är på passagerar sidan medans alla andra blåser iskallt just nu. Någon som har några ideér på vad felet kan vara?

Volvo V70N "EPA V70N" (2008)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 november 2023 · 13 757 Inlägg

vad säger felkoderna?
skulle gissa på att en spjällmotor lagt av..
den har nog stannat i något halvläge derför känns det varmt på sommarn kallt på vintern.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Tatrik
20 november 2023 · 25 Inlägg

Growe skrev:
vad säger felkoderna?
skulle gissa på att en spjällmotor lagt av..
den har nog stannat i något halvläge derför känns det varmt på sommarn kallt på vintern.

Ok ska be kompisen ta med sin felkodsläsare och kolla vilka problem bilen har, eftersom det är epa med egenbyggda raka rör (ingen katt eller dpf) så finns det massa felkoder men ska kolla vad vi kan hitta så kan jag återkomma

Volvo V70N "EPA V70N" (2008)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2023 · 13 757 Inlägg

Tatrik skrev:

Growe skrev:
vad säger felkoderna?
skulle gissa på att en spjällmotor lagt av..
den har nog stannat i något halvläge derför känns det varmt på sommarn kallt på vintern.

Ok ska be kompisen ta med sin felkodsläsare och kolla vilka problem bilen har, eftersom det är epa med egenbyggda raka rör (ingen katt eller dpf) så finns det massa felkoder men ska kolla vad vi kan hitta så kan jag återkomma

bara att kolla felkoder på värmepaketet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Mossan1
21 november 2023 · 2 861 Inlägg

Måste vara en scanner som tar klimaten också, och ingen universell scanner som läser ut ISO "P-koder"
Dom läser bara motorstyrdonet. Inget mer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang