V70N Elproblem

Tatrik
21 november 2023 · 25 Inlägg

Tja, tänkte koppla in mina extraljus idag men det slutade förfärligt. förra ägaren hade dragit klart allt så det bara var att koppla in. Han sa att det bara va att ta kontakterna från helljuset till extraljuset... så det var det jag gjorde, men då märkte jag att ena helljuset slutade funka så jag fick brillianta ideén att byta på kontakterna men sen när jag skulle slå på helljuset sa det bara "klick" sen slutade båda helljusen plus extraljusen fungera. Jag tog sedan en sväng med bilen och tänkte slå igång stereon men nähä ingen av mina två slutsteg lös igång, kollade sedan upp i takbelysningen och bara en lampa fungerade. Men det verkar som all annan el fungerar. Testade byta både batteri och säkring 23 vilket är till höger helljus men inget av dom löste mitt problem. Så jag tänker att jag frågar er om hjälp eftersom jag fattar noll när det kommer till el. Keep in mind att detta är en epa och förra ägaren har kopplat all el och det är raggarlösningar bokstavligtalat i all el. Då skämtar jag inte ens... varenda jävla kabel splittas upp i en Wago.

Volvo V70N "EPA V70N" (2008)
Jesper328
21 november 2023 · 2 380 Inlägg

Du har alltså kopplat extraljuset rakt på helljuset utan ett relä imellan?
Du får helt enkelt följa kablaget då och kontrollera varje säkring.
Har du otur så har du bränt CEM.

Up the RA
uhlin
21 november 2023 · 2 834 Inlägg

Friskt kopplat, hälften brunnet.

Tror mest på du bränt cem om du kopplat direkt på helljus utan ett relä till extraljusen

Man bör veta vad man gör innan man gör det. Annars är risken stor det går så.

Senast redigerat av uhlin (21 november 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang