TaxiBenz skrev:
MrHyde skrev:
Inte det jag menade.
Att du är dum nog att fortsätta åka med bilen trots att motorlampan lyser, DESSUTOM med vetskapen om vad felet är och vad som behöver åtgärdas, gör dig inte kvalificerad nog att avgöra vad som är säkert eller inte. En vettig människa struntar inte i en lysande motorlampa i ett halvår..
Förresten, har tanken någonsin slagit dig att det kan tillkomma fler fel på andra saker som du inte blir varse om för att motorlampan redan lyser? Nä, tänkte väl det..

Sist jag bytte NOX-sensorn, det finns två i bilen, tog det 5 månader för Mercedes att få hem den. Skulle bilen ha stått på parkeringen i fem månader? Nej, givetvis inte. Jag måste jobba för att betala räkningar. Och eftersom jag visste att det kommer ta minst lika lång tid att få hem en ny sensor struntade jag i att beställa en ny och bestämde mig för att sälja bilen vid bilbesiktningen istället. Det gäller att ha is i magen och inte bli hysterisk så fort en varningslampa börjar lysa i bilen. Det är väl därför många står längs vägarna med varningsblinkers på då de är rädda att motorn förstörs om de fortsätter att köra.
Eller så står dom längs vägen för att dom kört med lysande motorlampa...
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...