Generatortips - Hjälp!

malkus
20 februari · 2 Inlägg

Jag har CITROËN C4 (2007:a, Halvkombi 1.6 16V, 109 Hk, NFU-motor) vars generator precis la av. Det är kanske möjligt att man skulle kunna hålla på och renovera den och byta kol osv men det är inte riktigt min grej  (det enda jag kan montera är en god sås! smile ), så jag tänkte be verkstan montera en generator jag själv införskaffar. Har inte råd annars och bilen i sig är inte direkt något att lägga så mkt krut på ändå...

Så jag eftersöker tips!

Vilken av dessa är vettigast att skaffa sett till "price/performance". Är det idioti att bara gå på billigast möjliga?
https://www.autodoc.se/reservdelar/gene … omSearch=1

Eller från Skruvat elelr ngn annan...


Tackpå förhand! smile

Mew
20 februari · 2 163 Inlägg

Det bör funka (även om jag gärna undviker autodocs egna märke Stark) - men tänk på att det finns olika varianter av generatorn - en del av de du länkade har olika fästen, och det finns även de som har likadana fästen och passar rent fysiskt, där kontakterna skiljer.

Autodoc är hopplösa att ha att göra med när det gäller returer, jag skulle rekommendera att beställa från Trodo och klicka i den extra rutan "kontrollera att delarna passar min bil". Så slipper du en del huvudvärk. smile

Senast redigerat av Mew (20 februari )

malkus
20 februari · 2 Inlägg

Mew skrev:
Det bör funka (även om jag gärna undviker autodocs egna märke Stark) - men tänk på att det finns olika varianter av generatorn - en del av de du länkade har olika fästen, och det finns även de som har likadana fästen och passar rent fysiskt, där kontakterna skiljer.

Autodoc är hopplösa att ha att göra med när det gäller returer, jag skulle rekommendera att beställa från Trodo och klicka i den extra rutan "kontrollera att delarna passar min bil". Så slipper du en del huvudvärk. smile

Aha, tack! Tänkte också se om det gick att hitta på Skruvat då man kan få 15% förtsgångskundsrabatt där. Försöker få fram exakt vilket OE-nummer jag ska gå på. Finns det något sätt att få fram det?

Jesper328
20 februari · 2 376 Inlägg

Du kan leta i reservdelskataloger på t.ex Partsouq.
Men ärligt talat tycker jag att du släpper tanken med Autodoc och Skruvat (för de är skräpföretag enligt mig), och sedan så tar di hem grejerna ifrån Trodo. smile

Up the RA
jaka54
21 februari · 5 751 Inlägg

Har köpt många gånger från både autodoc och skruvat utan minsta problem. Senast jag köpte från skruvat behövde jag inte ens skicka tillbaka grejen jag köpt utan de returnerade pengar direkt.

husseman
22 februari · 1 597 Inlägg

jaka54 skrev:
Har köpt många gånger från både autodoc och skruvat utan minsta problem. Senast jag köpte från skruvat behövde jag inte ens skicka tillbaka grejen jag köpt utan de returnerade pengar direkt.

Hmm, ok o grejen du köpt va kass eller?

mvh/husse

jaka54
22 februari · 5 751 Inlägg

Hej!
Jag påstod att alla eftermarknads kontakter som finns på marknaden inte funkar (Audi 100 multikontakt). Har stor erfarenhet av detta eftersom jag prövat en mängd av dem  och och alla som är minsta insatta i Audi 100 (83-91) historia vet det . Det accepterade skruvat och jag fick pengarna tillbaka direkt.
De enda multikontakter (Multifuzzi på tyska) som funkar (styr tempmätaren och A/C mm) är de original av firma Behr som man då och då kan hitta på skroten eller på eBay.

Senast redigerat av jaka54 (22 februari )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang