Felsökning bilen dör efter cirka 5 min- Volvo V70 2.4T 2001

Turtolaa
23 februari · 25 Inlägg

Tjenare, köpte en v70 tidigare idag och märkte att den dör efter cirka fem minuter så man får nyckelvrida så drar den igång igen som vanligt.
Min polare säger att de kan vara ABS givare som är pajj.
Nån som kan veta va de kan va?

Senast redigerat av Turtolaa (23 februari )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 februari · 17 486 Inlägg

Turtolaa skrev:
Tjenare, köpte en v70 tidigare idag och märkte att den dör efter cirka fem minuter så man får nyckelvrida så drar den igång igen som vanligt.
Min polare säger att de kan vara ABS givare som är pajj.
Nån som kan veta va de kan va?

Du ska nog inte lyssna på din polare. Han röker nog svamp istället för att steka dessa som brukligt.
Kan vara vad som helst.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
23 februari · 5 841 Inlägg

Börja med att lossa tanklocket så du vet att det inte blir vakum. Sedan undrar jag hur den gör när den dör, går den precis som vanligt och sedan plötsligt bara dör, eller går den sämre och sämre för att slutligen dö? Går den fem minuter nästa gång också, är det alltid just fem minuter eller kan det vara en minut vissa gånger och en timme andra gånger? Försök att analysera felet så kanske du kan få ledtrådar till vad som är fel

Turtolaa
23 februari · 25 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Börja med att lossa tanklocket så du vet att det inte blir vakum. Sedan undrar jag hur den gör när den dör, går den precis som vanligt och sedan plötsligt bara dör, eller går den sämre och sämre för att slutligen dö? Går den fem minuter nästa gång också, är det alltid just fem minuter eller kan det vara en minut vissa gånger och en timme andra gånger? Försök att analysera felet så kanske du kan få ledtrådar till vad som är fel

Den dör mest när ja ligger på låga varv och gasar upp, sen när ja ligger på jämna varv är de ungefär prick 5 minuter emellan. Den går bra innan den dör sen ba dör den plötsligt men går igång direkt när ja nyckelsnärtar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang