När jag sa "lackas"...menara jag naturligtvis att man måste slipa ner ytan med torrslippapper (Bästa pappret är Indasa Rhino dry red line) med kornstorlek 240, 320 samt 500.
Sedan penslar (om ytan är väldigt liten) man i 2komp Epoxygrundfärg (säljs på 1lit burkar),slipar och penslar i sprutspackel (ex Hagmans Stålplast spray filler 9000, säljs på 1lit burkar) ,slipar igen och lägger på ytterligare ett skikt med sprutspackel, den här gången med spruta eller airbrush.
Sen slipar man med 500 papper (alltid med liten träkloss bakom för att få ytan plan) och sprutar sedan ytan med 2-komp billack (Spies -Hecker är bäst) antingen med airbrush eller liten spruta som ex SATA Minijet 3000.
Lackar alltid utomhus på garageuppfarten när jag utför lackjobb på min Audi 100 Avant från 1989.
Har du inte tillgång till billack och sprututrustning som färgsprutor, klibbduk, färgfilter (färg ska alltid filtreras innan man häller den i sprutan), kompressor och någonstans att vara när du utför jobbet så lämna bort till en billackerare, annars får du det aldrig bra.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-c442e584bc8c96c34e79fc9d7592fd75.jpg]()