Klimatanläggning död Passat B6

Hugan
9 april · 29 Inlägg

VW passat b6 -06

2.0 FSI

Tjena, ställde bilen i en och en halv vecka och under tiden har det gått från kyla till ett varmt och gott väder. Innan jag ställde bilen fungerade klimatanläggningen utan bekymmer, men nu när jag skulle ut häromdagen så har den gett upp helt.

Allt lyser och fungerar på så sätt. Säkringen är hel, men ger ändå inget resultat.

Har dock upplevt att utetemperaturen inte riktigt stämmer i bilen. Den är ibland 4-5 grader högre än vad det egentligen är ute. Kan det vara något som ställer till det?

Har återställt anläggningen enligt instruktioner på nätet men fortfarande inget resultat. Nått mer man kan göra?

Bmsone Reservdelsnisse
9 april · 183 Inlägg

Läst av felminne? Lyser panelen som den ska? Kan vara att fläkten gett upp. Hände på min -08 i högsommar i Göteborg. Varmt var bara förnamnet. Men lätt att byta. Mät om den får spänning.

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Hugan
9 april · 29 Inlägg

Bmsone skrev:
Läst av felminne? Lyser panelen som den ska? Kan vara att fläkten gett upp. Hände på min -08 i högsommar i Göteborg. Varmt var bara förnamnet. Men lätt att byta. Mät om den får spänning.

Ska kolla felkoder och sånt. Har legat en på AC:n innan, men då den inte fungerar alls så har jag inte brytt mig. Var upp mot 20 grader här häromdagen så man plågades rätt bra i bilen utan något blås alls😂

Ska kolla om jag kan mäta spänningen.

Tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang