Uppkörning. Förbannad!

MrTobias
18 februari 2007 · 1 297 Inlägg

Errol skrev:
"Teqa " lr vafan du hette.

det var på den gamla goda tiden du tog körtkort eller?

jag kommer snart köra uppkörning för B. har haft en bra kvinnlig ung lärare under tiden;)
men får jag någon tjurig VV-gubbe som kuggar mig för något defust....

..kommer jag sitta LÄNGE och redogöra för han om konsekvenser medmer vilket kommer få vederbörande efter en längre paralyserad tystnad av  rädsla lämna bilen med sällan skådad fart!

Ja hota funkar säkert :p

FreddeK
18 februari 2007 ·

Strumpan skrev:

Errol skrev:
"Teqa " lr vafan du hette.

det var på den gamla goda tiden du tog körtkort eller?

jag kommer snart köra uppkörning för B. har haft en bra kvinnlig ung lärare under tiden;)
men får jag någon tjurig VV-gubbe som kuggar mig för något defust....

..kommer jag sitta LÄNGE och redogöra för han om konsekvenser medmer vilket kommer få vederbörande efter en längre paralyserad tystnad av  rädsla lämna bilen med sällan skådad fart!

Ja hota funkar säkert :p

Haha det var det dummaste jag hört! vilka miffon det finns egentligen! Bättre man gör rätt så klarar man kortet!

Whopper Novas pappa
18 februari 2007 · 105 Inlägg

Sandman skrev:
Körde upp så fort jag kunde igen, om det nu var en vecka eller något.
Fick en annan gubbe.
Eftersom jag var så nevös över hur illa jag blev behandlad sist körde jag mycket sämmre än första gången enligt mig själv.
Fick lappen.


Fortfarande bitter över den där kuggargubben jag fick första gången.
Likaså över min lärare i första klass tongue

Det där är ju iaf något jag kan hålla med om... smile
Körde som en gud första uppkörningen, men kuggade på att jag accelererade för tidigt när jag var på 70väg och kom in på 90...

Körde som en kratta andra gången, backade upp på trottoaren när jag skulle backa runt ett hörn, fick motorstopp i en korsning och körde fel i en rondell, men då fick man kortet minsann...
Skumt det där.
Men lika glad är jag för det... smile

Kanske ska tillägga att jag körde som privatist, tog inte en enda körlektion...

Senast redigerat av Whopper (18 februari 2007)

"Farbror Melker, varför badar alltid du med kläderna på?"
323fSportT "The Stig"
18 februari 2007 · 390 Inlägg

När tag tog körkort (på skola visserligen)kände jag alla lärare under nästan 2 års tid.B-kortet gick utmärkt men det var när jag skulle ta C-kort som det var lite svårare.Hände en rolig grej=)gjorde kontroll på lastbilen utvändigt,fick lite frågor om färdskrivaren,vilotider etc..Vi drog iväg,körningen gick väll hyfsat.kom tillbaka till skolan.Klara mig på körningen men fick underkänt på lastsäkringen.Då till det roliga..fick göra om lastsäkringen en vecka senare..fick kolla lastsäkringen på ett gruslass..haha=) var ju inte så svårt.Har en apa kunna gjort..

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
Burnout89 Överladdad!
15 mars 2007 · 530 Inlägg

Körde i gävle igår hmm  Fick en gubbe som hette Håkan hägglöf..  Skit glad i början å så.. men sen när jag råkade köra in på en bussgata.. ( Blev kortis i hjärnan) tyckte de var två filer som det är i uppsala typ.. efter de felet så blev han skit grinig han sa att ja inte kolla bakspeglarna å att ja inte motorbromsa m.m å de satt han å sa undertiden som en grinig jävla körskole lärare:@   så man blev ju skit närvös å sen sket de sig vid et rödljus och jag frågade om vi skulle rätt fram.. å kollade på han.. sen när ja kolalr tbx på vägen så tvärnitar han då hade de blivit Rött sad  jävla Gubbe sitta å tracka en..  nån fler som fått han ?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
carnageman Rallyförare
15 mars 2007 · 1 075 Inlägg

Nej, fick en riktig surgubbe men när uppkörningen va klar så sa han:
-Har du haft körkort före?
Jag svarade nej och då sa han att han var helt övertygad att jag hade det eftersom jag tydligen körde riktigt bra och hade stenkoll på filkörning, backspegel & teckengivning...

Det kan va kul smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
P-G Säl-Tämjare...
15 mars 2007 · 1 024 Inlägg

Jag kuggade första gången när jag körde upp för CE, min lärare tyckte att jag blinkade för tidigt

Vilket jävla drag :)
Bobo
15 mars 2007 ·

När jag körde upp träffade jag på en riktigt sur gubbe jag också, han kuggade mig två gånger fick samma gubbe två gånger vid två olika tillfällen så klart, bara på lösa grunder så som att jag inte höll tillräckligt avstånd till en cyklist och att backning runt ett hörn inte var 100%, detta var helt sjukt i min mening (jag hade MC kort sedan 5 år innan (lätt MC) men gubbfan ville inte att jag skulle klara det, tredje försöket fick jag en ny handledare och då gick jag genom på en gång. Så det är en skitsystem att vissa ska få förstöra jag höll på att bli tokig där ett tag, jag kunde åka runt med MC hur mycket jag ville men inte i bil för då var jag tydligen farlig i trafiken.

N_W V8 de bästa som finns!
15 mars 2007 · 1 092 Inlägg

Jag körde upp för 7år sedan och är fortfarande arg, vi var ute på en landsväg (90km/h) och jag fick instruktionen att bromsa så hårt och kontrollerat som möjligt som om en älg skulle rusa ut på vägen. Hon sa själv att hon kontrollerade att ingen kom körandes bakifrån och sedan skulle hon säga till när jag skulle bromsa. När hon sa till så ställde jag mig på bromsen och bromsar ner till stillstående.

Då får jag kommentaren: " varför låste du inte hjulen???", jag svarade att av två orsaker, ett bilen har ABS, de går inte att låsa dom, sen om de skulle gå att låsa hjulen så tycker inte jag de är lämpligt att fortsätta med låsta hjul från 90km/h och kana rakt in i älgen. De är inte en kontrollerad inbromsning i en nödsituation.

Då säger hon tillbaka:" du ska inte tala om för mig vad som är rätt och fel bla bla bla" så hon kugga en därför. Hon kuggade även 2 kompisar, där höll hon på att få en sig en jävel av kompisens morsa!! hahaha

Körde upp 3 veckor senare med en karl som skratta åt vem man hade haft på första uppkörningen, så jag fick göra om samma sak igen, jag bromsade så han tappa pärm, pennor och mobil på golvet. Han bara skratta och godkände en smile

Tycker att den där kärringen borde haft skrivbordstjänst under en viss vecka varje månad inte låta de gå ut på vanligt folk!!

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Ack3
15 mars 2007 · 93 Inlägg

haha jag fick o bromsa på en 70 väg men jag fick bromsa hårt 3 gånger för han va lite störd så jag trodde att jag kuggade men jag klarade av de.. jag klarade inte ens att tända dimljus på bilen på min utvändiga kontroll (helt ny bil, inte ens körskole läraren klarade av de tongue).. men jag klarade de på första iaf.. smile.


Niklasw skrev:
Jag körde upp för 7år sedan och är fortfarande arg, vi var ute på en landsväg (90km/h) och jag fick instruktionen att bromsa så hårt och kontrollerat som möjligt som om en älg skulle rusa ut på vägen. Hon sa själv att hon kontrollerade att ingen kom körandes bakifrån och sedan skulle hon säga till när jag skulle bromsa. När hon sa till så ställde jag mig på bromsen och bromsar ner till stillstående.

Då får jag kommentaren: " varför låste du inte hjulen???", jag svarade att av två orsaker, ett bilen har ABS, de går inte att låsa dom, sen om de skulle gå att låsa hjulen så tycker inte jag de är lämpligt att fortsätta med låsta hjul från 90km/h och kana rakt in i älgen. De är inte en kontrollerad inbromsning i en nödsituation.

Då säger hon tillbaka:" du ska inte tala om för mig vad som är rätt och fel bla bla bla" så hon kugga en därför. Hon kuggade även 2 kompisar, där höll hon på att få en sig en jävel av kompisens morsa!! hahaha

Körde upp 3 veckor senare med en karl som skratta åt vem man hade haft på första uppkörningen, så jag fick göra om samma sak igen, jag bromsade så han tappa pärm, pennor och mobil på golvet. Han bara skratta och godkände en smile

Tycker att den där kärringen borde haft skrivbordstjänst under en viss vecka varje månad inte låta de gå ut på vanligt folk!!

Turbo is the shit =)
Sushikocken Sleeper
15 mars 2007 · 3 084 Inlägg

Pegga_405 skrev:
Körde i gävle igår hmm  Fick en gubbe som hette Håkan hägglöf..  Skit glad i början å så.. men sen när jag råkade köra in på en bussgata.. ( Blev kortis i hjärnan) tyckte de var två filer som det är i uppsala typ.. efter de felet så blev han skit grinig han sa att ja inte kolla bakspeglarna å att ja inte motorbromsa m.m å de satt han å sa undertiden som en grinig jävla körskole lärare:@   så man blev ju skit närvös å sen sket de sig vid et rödljus och jag frågade om vi skulle rätt fram.. å kollade på han.. sen när ja kolalr tbx på vägen så tvärnitar han då hade de blivit Rött sad  jävla Gubbe sitta å tracka en..  nån fler som fått han ?

säger dem inget ska man ju alltid köra rätt fram sen var du ju redan kuggad efter du kört in på bussgatan..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
darkwizard Fordonstekniker
15 mars 2007 · 1 740 Inlägg

Hade detta också på min första uppkörning, men det var halt ute på vägen och jag ville inte broms för hårt, men det villa han. Gav honom frågan; Vill du att vi ska hamna i diket. Hans svar va; Nej, men där skulle vi ju iallfall inte ha hamnat. Kan bara säga att det skulle vi visst ha gjort, smal landsväg med djupa diken. Men klarade på andra försöket med en väldigt bra handläggare, han fällde ner sätet och sa åt mig att köra till visa ställen. Detta var i Köping.



Ack3 skrev:
haha jag fick o bromsa på en 70 väg men jag fick bromsa hårt 3 gånger för han va lite störd så jag trodde att jag kuggade men jag klarade av de.. jag klarade inte ens att tända dimljus på bilen på min utvändiga kontroll (helt ny bil, inte ens körskole läraren klarade av de tongue).. men jag klarade de på första iaf.. smile.


Niklasw skrev:
Jag körde upp för 7år sedan och är fortfarande arg, vi var ute på en landsväg (90km/h) och jag fick instruktionen att bromsa så hårt och kontrollerat som möjligt som om en älg skulle rusa ut på vägen. Hon sa själv att hon kontrollerade att ingen kom körandes bakifrån och sedan skulle hon säga till när jag skulle bromsa. När hon sa till så ställde jag mig på bromsen och bromsar ner till stillstående.

Då får jag kommentaren: " varför låste du inte hjulen???", jag svarade att av två orsaker, ett bilen har ABS, de går inte att låsa dom, sen om de skulle gå att låsa hjulen så tycker inte jag de är lämpligt att fortsätta med låsta hjul från 90km/h och kana rakt in i älgen. De är inte en kontrollerad inbromsning i en nödsituation.

Då säger hon tillbaka:" du ska inte tala om för mig vad som är rätt och fel bla bla bla" så hon kugga en därför. Hon kuggade även 2 kompisar, där höll hon på att få en sig en jävel av kompisens morsa!! hahaha

Körde upp 3 veckor senare med en karl som skratta åt vem man hade haft på första uppkörningen, så jag fick göra om samma sak igen, jag bromsade så han tappa pärm, pennor och mobil på golvet. Han bara skratta och godkände en smile

Tycker att den där kärringen borde haft skrivbordstjänst under en viss vecka varje månad inte låta de gå ut på vanligt folk!!

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Sushikocken Sleeper
15 mars 2007 · 3 084 Inlägg

jag pallnita när jag fick göra bromstestet i 90km/h två heldragna svartstreck med abs:en och stoppsträckan var typ 6m smile fick jävla mycket beröm för det! smile

Han sa ju att det sprang ut en liten 5:åring på vägen vafan skulle man göra tongue

Senast redigerat av Sushikocken (15 mars 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
JessieJames
15 mars 2007 · 40 Inlägg

Ibland börja man ju undra om vissa inte borde tänka på att byta jobb.
Själv klarade jag de på första försöket. Jag hade mest bara övningskört med kisen min och lite me föräldrarna. Fick 2 lektioner i födelsedagspresent, å mer än dem blev de inte smile

Jag tror aldrig att jag varit så nervös i hela mitt liv! hela jag skakade och ingen trodde att ja skulle klara av det eftersom att jag va så nervös. Jag vet att de värsta som händer är att man får göra om de, men ja ville verkligen klara av det på första försöket:)
Jallefall så kom han fram å frågade om jag hette Jessica å om han inte fick springa på toa först smile haha sen satt han å prata om vilken fiffig uppfinning toaletter va big_smile haha slappnade av ordentligt då och de är jag tacksam för smile fick kontrollera lite vätskor å sen bar de iväg.
Ut på E4an å han fråga om ja hade några intressen å sånt där kallsnack å han prata på som ingenting. Tillslut så kom vi fram till att båda va helt inne på Volvo big_smile Så vi satt å pratade volvo under hela min uppkörning och när vi kom tillbaka till vägverket så sa han att jag hade klarat de! jag måste ha varit världens gladaste tjej den dagen smile hoppade runt överallt med ett leende som gick upp till öronen! såg han senare samma dag när han körde upp med någon annan, å han bara skratta å peka på mej smile haha Han var förjävle frän!

JessieJames
Sushikocken Sleeper
15 mars 2007 · 3 084 Inlägg

JessieJames skrev:
Jallefall så kom han fram å frågade om jag hette Jessica å om han inte fick springa på toa först smile haha sen satt han å prata om vilken fiffig uppfinning toaletter va big_smile haha slappnade av ordentligt då och de är jag tacksam för smile

Det känner jag igen "nervösskitan" ja toan e en bra uppfinning big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Frosted
15 mars 2007 · 1 878 Inlägg

min polare klarade det idag smile)

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Tzatziki
15 mars 2007 · 452 Inlägg

Jag klarade iof mitt på första försöket men jag fick höra av en gammal klasskompis som blev kuggad för hon låg för nära mittenfilen ... helt sjukt!

Morsan tog sitt körkort lite sent dvs för runt 2-3 år sedan och kuggade jag vet inte hur många gånger .. okej, nu kan hon vara lite nervös ibland när hon sitter bakom ratten
men när jag hörde vissa incidenter som den här inspektören från vägverket hade kommit
till så önskade man denna mannen stenkross av kulor och en hjärninspektion för det var
helt sanslösa ursäkter .. men men, så är det väl ibland .. alla har vi dåliga dagar ..
Bara tråkigt att det skall behöva gå ut över dom som verkligen kan köra och slängt ut
en massa sura pengar redan ..

Sandman
15 mars 2007 · 873 Inlägg

Raised skrev:
Jag klarade iof mitt på första försöket men jag fick höra av en gammal klasskompis som blev kuggad för hon låg för nära mittenfilen ... helt sjukt!

Personligen finner jag inget fel i just den anledningen.
Inte heller om folk blir kuggade för att de ligger för nära framförvarande bilar.

Blir de kuggade kanske de lär sig att hålla avstånd och att de inte äger mittlinjen samt tillämpa filkörning korrekt och inte vara i vägen.
Det är nämligen fullständigt omöjligt att försöka få de här "motrafikanterna" att inse att de gör fel senare när de väl har kortet och förr eller senare läser man om dem i aftonbladet "Kom över på fel sida. Smällde in i framförvarande bil. Förare förvånad över att det kunde gå så."


Sedan kanske det var överdrivet i just din kompis fall, men jag skulle gärna se fler kuggade på just dessa anledningar.
Det är viktiga punkter som borde läras ut mer, gärna i media dagligen.


Stötte senast i går på en blond liten tjej i en bil som ställde sig för att göra vänstersväng på en högt trafikerad 50 väg.
Lade hon sig till vänster? Nej, hon svängde snett över vägen, stannade så och blockerade hela körfältet med en stor kö bakom sig som resultat.
Jag som låg först bakom henne försökte signalera till henne angående hennes felaktiga placering men hon verkade fullständigt oförstående.

Bättre att hon hade fått lära sig den läxan på sin uppkörning då.

Don't get mad, get even.
Vogge
15 mars 2007 · 494 Inlägg

det är säkert så i många fall att uppkörnings kontrolanterna kanske gör fel. men sammtidigt så när man ser hur folk kör så önskar man ju att de kuggade fler. hade tre kompisar som körde upp samma dag med samma lärare alla fick kortet en av dessa är enligt mig en trafik fara. vet inte ens vem som har företräde i en enkel fyrvägskorsning.

tråkigt för alla som bli kuggade på lösa grunder men ibland så känns de som att de kuggar lite på attityder folk som kommer dit och tror att de har sitt körkort i en lite ask och tycker att de är fel på läraren om de blir kuggade bli ofare kuggade.
de står ju faktist i körskoleboken att man ska vara ödmjuk och respektera sina medtrafikanter och inte förvänta sig att de alltid gör rätt.

något många i omgivningen gör bara för att högerregeln gäller så förväntar de sig att alla ska köra efter den bara för att de är en regel man ska väll alltid vara bereed på något stolpskott som missat de, det är ju endå ens eget liv man sattsar ibland. regel eller inte regel tröstar nog inte mycket när man sitter i rullstol.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
ironhead volvoraggare
15 mars 2007 · 4 776 Inlägg

körde upp första gången och klanta mig hehe var när på att köra över en gubbe plus att jag klanta mig vid väjningsplikt me andra gången så klara jag uppkörningen men nu till det roliga veckan efter misslyckandet fick jag en ny tid jag gick ner och vänta på uppkörningsläraren hon kom inte ut jag vänta och vänta till sist vart jag lite sur och gick in och frågade då sa kärringen att du skulle komma in i huset där hon var jag ba va fan på pappret står det att ni ska möta hos utomhus och bla bla bla ja så jag fick inte lappen då så jag var ju förbannad som fan efter et samtal med vägverket så fick jag rätt och kärringen fick fel hehe så ett par timmar senare så kunde jag få en ny tid  och jag fick en riktigt bra lärare så jag gjorde som hon sa och när vi kom tillbaka till startpunkten där vi börja så sa hon ja du är godkänd och det ar i oktober 2003 jag körde upp som privatist jag med ska tillägas ändast två gånger på körskola

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang