2828
Sök

Skoda fabia -15 1.2 tsi bubblar explasionskärl

131 Inlägg
måndag 20:25
Trådstartare
Jesper328 skrev:
saandraaa skrev:
Jesper328 skrev:
Bubblar hur då?
Inte så enkelt att du har en sekundär cirkulationspump som skickar runt vattnet en stund efter att motorn stängts av?
Vet att VW brukar kunna använda sig av sådana.

Googla på 1.2 tsi auxiliary water pump eller något.

Alltså de bara bubblar runt i den och de hörs inne i bilen när man stängt av samt när man kollar att de liksom åler runt och bubblar hah om du förstår vad jag menar sen slutar de efter en stund
Borde inte dem på skoda vet det såifall? Det var där jag hade den inlämnad när dem kollade detta.

Då låter det som en sekundärpump.
Kolla om det finns någon säkring som skulle kunna heta något med EWP, Aux. pump, secondary pump, osv.
Gör det det så kan du rycka säkringen och se om ?kokningen? stannar av.

Och nej, inte säkert att Skoda vet vad dom håller på med.

Okej. Vi såg att de även bubblade idag när bilen stod på tomgång..... suck

Fri fart för ett fritt folk!
14 612 Inlägg
måndag 20:53
saandraaa skrev:
Jesper328 skrev:
saandraaa skrev:

Alltså de bara bubblar runt i den och de hörs inne i bilen när man stängt av samt när man kollar att de liksom åler runt och bubblar hah om du förstår vad jag menar sen slutar de efter en stund
Borde inte dem på skoda vet det såifall? Det var där jag hade den inlämnad när dem kollade detta.

Kolla om det finns någon säkring som skulle kunna heta något med EWP, Aux. pump, secondary pump, osv.

men inget vatten åker ur?!    tempen är stadig? 
inga symtomer för att något skulle vara fel förut bublandet?!

varit med om att locken går sönder på gamla volvosar men då sprutar vattnet ut när motorn är varm    har du ett annat lock att prova med? från en annan vagbil  bara på skoj..

Kör fort så hinner inget hända...

131 Inlägg
måndag 20:59
Trådstartare
Growe skrev:
saandraaa skrev:
Jesper328 skrev:

men inget vatten åker ur?!    tempen är stadig? 
inga symtomer för att något skulle vara fel förut bublandet?!

varit med om att locken går sönder på gamla volvosar men då sprutar vattnet ut när motorn är varm    har du ett annat lock att prova med? från en annan vagbil  bara på skoj..

Nä aldrig behövt fylla på. Tempen är stadig hela tiden. Oljan kollade vi också såg fin ut och ingenting på locket te oljan heller. Bilen går precis som vanligt. Ja jag får nog försöka fixa ett annat lock och prova det... Kan la inte kosta mkt köpa ett nytt iof

Sök