2773
Sök

Bytt Multirem, bilen helt död

* Voff voff *
10 916 Inlägg
Igår 08:48
Och bara för att förtydliga: Ja, en startmotor kan gå sönder "bara så där". Den har en väldigt svart eller vit tillvaro, dvs den fungerar tills den en dag slutar fungera. Det finns i princip ingenting däremellan. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

4 249 Inlägg
Igår 08:59
Kunde varit värre, bara AC system,et kostade 78K att laga på min bil förra sommaren:)

Lyckat till och hoppas bilen rullar på utan vidare strul för dig:)

10 Inlägg
Igår 10:49
Trådstartare
zemet skrev:
Kunde varit värre, bara AC system,et kostade 78K att laga på min bil förra sommaren:)

Lyckat till och hoppas bilen rullar på utan vidare strul för dig:)

Kan alltid vara värre men en 15 år gammal bil som gått 23000 mil kanske inte riktigt är värd att laga för så mycket?
De har ju bjudit på arbetskostnaden för ACkompressorn plus halverad arbetskostnad för att byta Startmotorn så ja, de är ju några tusen kr det kunde kostat mer ?? satte in en begagnad ACkompressor oxå, dumt kanske, men kände inte för att köpa en ny för 7800 kr ?

6 413 Inlägg
Igår 11:26
En ny kompressor kostar runt 1500:- på eBay. Åtminstone när jag köpte till min brors Audi 100 Turbo för några år sedan.
Och en kompressor är ju enkel att sätta dit själv.

10 Inlägg
Igår 13:07
Trådstartare
jaka54 skrev:
En ny kompressor kostar runt 1500:- på eBay. Åtminstone när jag köpte till min brors Audi 100 Turbo för några år sedan.
Och en kompressor är ju enkel att sätta dit själv.

Men eBay? skulle bilen stå på verkats i flera veckor medans man väntar på den?
Nu kostade en beggad 3000 kr och var rätt mycket jobb för att byta på min Mondeo enligt verkstaden.

Sök