Svenska Poliser

phonic
16 februari 2007 · 915 Inlägg

Jag såg precis en film om en strejk i Fossie, Skåne ( http://www.sjukast.info/player/?3299 ).
Den handlar om en strejk och Polisen bryter den trots att de har grundlagen på sin sida. Själv tycker jag de beter sig förjävligt, speciellt sättet de skingrar strejken på.
Polisen som pratar först lyssnar inte ens på vad strejkvakten har att säga och de börjar skingra strejken med pepparspray och en väldig massa våld.

Vilka tycker ni har rätten på sin sida? Vänligen se filmen innan du kommenterar.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Ckosworth Mr
16 februari 2007 · 607 Inlägg

Inte konstigt att det är ett sånt polishat i detta land sad
Jävla översittare till poliser.Om nu strejken är laglig vill säga, det vet jag ju inte då jag inte är särskilt insatt i det hela

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
tobi
16 februari 2007 · 562 Inlägg

har inge illa ont om poliser, men jag hatar verkligen dom på matcher (fotboll). Låter konstigt jag vet men grejen den e att på matcher då går dom med kravall utrustning å hettsar vanliga supotrar (inga firma ligor) till att börja bråka.

Som mot gais lr vilka vi mötte hemma (aik) det blev ett litet bråk mellan 2 blondiner, allt löste sig innom några min men då ska helt plöttsligt snuten komma dit med hästar å piketer! å då brakar helvettet lös, det regnar glasflaskor, stenar osv osv (kan medge att jag ej va så oskyldig heller)

Folk blir förbannade att dom ska skingra folk som fan inte har gjort något å spec inte när allt är löst och det är lungt!!!!...

Å andra sidan tycker jag dom gör bra jobb ute på stan...

Senast redigerat av tobi (16 februari 2007)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
16 februari 2007 · 1 660 Inlägg

oRKA BARA SE HALVA, MEN VA FAAN HÅLER SNUTJÄVLARNA PÅ MED!!?? vIST, JAG ÄR INGEN SNUTHATARE I VANLIGA FALL, MEN JAG VILL SE PAPPER PÅ ATT DENNA BLOKADEN VAR OLAGLIG!! *ursäkta versaler, men capslock hade kommit i*.

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 februari 2007 · 4 529 Inlägg

haha helt jävla sjuka i huvet dom snutarna på filmen begåt lite lagom med tjänstefel där hehe

sa11e Tro mig det går att köra fortare än 110:)
16 februari 2007 · 215 Inlägg

VILKA JÄVLA IDIOTER TILL SNUTAR!!!!!!!
HATAR den svenska polisen..
Jävla översittare som inte har nå bättre för sig..
Man kan ju nästan fundera på när dom fick k****A sist..

Jag kör traktor:)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 februari 2007 · 5 753 Inlägg

idiotiskt,sånt där kan dom göra men inte fan kan dom hjälpa till ifall man har inbrott i sin bil eller nått, alltså dom verkar inte kunna hjälpa "privat" personer..... men gillar inte den svenska snuten ibland.... till exempel om man skulle ha ett inbrott eller nått sånt, då kommer dom inte för de "är inte viktigt" ungefär men skulle dom få ett larm om en 15åring som kör trimmad moped så då jävlar blir de fart på dom... tycker fan att de brukar vara så...

Senast redigerat av volvo_glenne (16 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Soak
16 februari 2007 · 64 Inlägg

GT90 skrev:
oRKA BARA SE HALVA, MEN VA FAAN HÅLER SNUTJÄVLARNA PÅ MED!!?? vIST, JAG ÄR INGEN SNUTHATARE I VANLIGA FALL, MEN JAG VILL SE PAPPER PÅ ATT DENNA BLOKADEN VAR OLAGLIG!! *ursäkta versaler, men capslock hade kommit i*.

Jag håller med!

FireTraXX DFFL
16 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Som son till en ägare av ett medelstort företag så hatar jag facket.
Men jag kan inte säga att det som de gjorde där var olagligt, det polisen gjorde var väldigt olagligt.

När var detta?
För ingen av de som var poliser där borde få vara det idag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
peternb84
16 februari 2007 · 199 Inlägg

En film gjord av syndikalisterna själva!? Snälla var lite källkritiska!! Finns en film om en nästan likadan blockad filmad av newshunter, en frilansjournalist på www.newshunter.se
Kolla på den istället!

Epitaph
16 februari 2007 · 835 Inlägg

Vad blockerar de för ingång? Är det nått som allmänheten ska kunna nyttja så ÄR det olagligt. I min mening hade vattenkanon alt. tårgas vart bättre än att slita en för en....ang polisen som sparkar bakut så gör han rätt eftersom att ingen får "ta på en polis" då de måste skydda sitt tjänstevapen....

Senast redigerat av Epitaph (16 februari 2007)

peternb84
16 februari 2007 · 199 Inlägg

Tårgas används i väldigt små mängder idag på grund av att det är väldigt okontrollerbart, ex. vindar, är vad jag har hört. Vattenkanon där tycker jag inte heller är lämpligt eftersom det kan skada byggnaden.

Polisen ger dessutom var och en en chans att frivilligt släppa!

Polisen gör helt rätt anser jag!

Senast redigerat av peternb84 (16 februari 2007)

FireTraXX DFFL
16 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Det är tydligen en offentlig byggnad.
Jag ändrar mig till: Polisen gjorde inget fel...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
16 februari 2007 · 835 Inlägg

Ja, inte fan skulle jag bli nöjd om jag hade möte nånstans oså står de massa folk ivägen o "kämpar för deras frihet" (?) Visst tycker jag att polisen inte behöver kommentera nånting överhuvudtaget o bara slita bort dem därifrån.... behöver inte ta en diskution med dem alls då de helt uppenbart är fast på 1930-talet o dess grundlagar...

Sen springer det omkring massa rödluvor o provocerar med kamera o vill att polisen ska göra nått fel, så att kameramannen ska få en hedersmedalj på nästa rödvins-möte. De gör ju sånthär för att provocera...de tycker det är kul.

Enligt mig iaf.

Bojjan
16 februari 2007 · 132 Inlägg

Tycker polisen gjorde helt rätt. Kunde faktiskt varit hårdare än vad dom var. Efter klara besked så ville ändå inte massorna flytta på sig. Sen blir det så himla mycket snack om polisvåld osv. Bara bort med packet!

a_glad
16 februari 2007 · 293 Inlägg

Bojjan skrev:
Tycker polisen gjorde helt rätt. Kunde faktiskt varit hårdare än vad dom var. Efter klara besked så ville ändå inte massorna flytta på sig. Sen blir det så himla mycket snack om polisvåld osv. Bara bort med packet!

håller helt med dig. Dom hade faktist chansen att flytta på sig !

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
Edman Busdriver
16 februari 2007 · 389 Inlägg

Vad är det för byggnad dom blockerar? vilken orsak?
Av det jag såg så tycker jag gott polisen kunde bollat in tårgasgranater och låtit dom skingra sig själva. Det strejkas för de mest pinsamma saker nu för tiden. Verkar som att det enda dessa strejkande människor vill är att jävlas och bråka...

kohler
16 februari 2007 · 671 Inlägg

tänk er in i polisens situation... polischefen har sagt åt er att dom ska bort å det e din uppgift... klart dom måste ta till våld om dom bråkar... polisen ger dom ju chansen att gå frivilligt...

tycker förövrigt att det e jävligt töntigt å stå å hålla armkrok när man vet att man får spö i vilket fall!

Second is the first loser
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 februari 2007 · 1 290 Inlägg

peternb84 skrev:
Tårgas används i väldigt små mängder idag på grund av att det är väldigt okontrollerbart, ex. vindar, är vad jag har hört. Vattenkanon där tycker jag inte heller är lämpligt eftersom det kan skada byggnaden.

Polisen ger dessutom var och en en chans att frivilligt släppa!

Polisen gör helt rätt anser jag!

Håller med till fullt ut!!!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
niclas_swe bitter besserwisser
16 februari 2007 · 644 Inlägg

helt rätt. bort med dem bara.
jag hatar fan när folk säger hur jävla dåligt det är med svenska polisen, att de är ena jävla facister osv. men när det händer något och vederbörande är i behov av polisens hjälp då gör de aldrig tillräkligt. jävla dubbelmoral.
själv yrkar jag för att polisen skall få större rättigheter och resurser. även större möjligheter att använda tårgas osv. de som i flesta fall är emot detta är kommunister och annan skit (enligt mig) som är så jävla duktiga på att stå för sina åsikter och ståndpunkter men när det skall demonstreras då ska man ha luvor och skit så ingen jävel ser vem man är sen borde de ju fan bli en ny sport, kasta gatstenar på poliser.

mer makt till polisen!

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang