Svenska Poliser

LillNaisarn
18 februari 2007 ·

andreas_940 skrev:
Men svarar man drygt till en polis får man ju skylla sig själv, då provocerar du ju?

Det handlar bara om att ha ett ordentligt uppförande så är de hur trevliga som helst!

Jasså så om man svarar drygt/otrevligt så har polisen rätt att utdela slag/sparkar?

En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.

Så du menar om du varit polis och ngn/jag svarat drygt/otydligt ger det dom rätten/dig att slå och vara på väg att sparka ?

Hade inte velat ens veta vart det lätt om inte en annan polis som var tur nog funtad i huvudet tog bort den andra,

nog är det mycket att provocera fram, att man kan svara drygt/otydligt, skulle väll varit annat om jag gjort tex motstånd då dom tog bort en från kompisens bil, då skulle jag förstått fast det hade ju också varit att överdriva.

nog har man hela mkt till vett att måsta slå en grabb som är så full att han kan knappt stå heller, ta tag i VISST ! men slå och vara på väg att sparka, hmmf ja man kan ju undra hur du tänker om du menar att det ger en rätt att slå en annan människa för att dom svarar drygt/otydligt...

Det handlar bara om att ha ett ordentligt uppförande så är de hur trevliga som helst! visst så är det väll så till viss del, men nog har jag varit med om mer än en idiot till polis som suttit och idiot förklarat en / förklarat vilket problem barn man är, och det ena med det tredje fast man betett sig med vanligt folk vett, så inte ska du komma och påstå att alla behandlar en med samma sätt som man behandlar dom

"man ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv" så borde alla tänka,

Senast redigerat av LillNaisarn (18 februari 2007)

Krucial VW-driver
18 februari 2007 · 291 Inlägg

Alltid funnits hat mot poliser, men de försöker bara göra sina jobb. Dock om de har fel i detta fall så är det körigt. Polisen måste få mer kompetens genom att vara kunniga om lagar också och inte bara ingripa.

andreas_940
18 februari 2007 · 498 Inlägg

LillNaisarn skrev:

andreas_940 skrev:
Men svarar man drygt till en polis får man ju skylla sig själv, då provocerar du ju?

Det handlar bara om att ha ett ordentligt uppförande så är de hur trevliga som helst!

Jasså så om man svarar drygt/otrevligt så har polisen rätt att utdela slag/sparkar?

En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.

Så du menar om du varit polis och ngn/jag svarat drygt/otydligt ger det dom rätten/dig att slå och vara på väg att sparka ?

Hade inte velat ens veta vart det lätt om inte en annan polis som var tur nog funtad i huvudet tog bort den andra,

nog är det mycket att provocera fram, att man kan svara drygt/otydligt, skulle väll varit annat om jag gjort tex motstånd då dom tog bort en från kompisens bil, då skulle jag förstått fast det hade ju också varit att överdriva.

nog har man hela mkt till vett att måsta slå en grabb som är så full att han kan knappt stå heller, ta tag i VISST ! men slå och vara på väg att sparka, hmmf ja man kan ju undra hur du tänker om du menar att det ger en rätt att slå en annan människa för att dom svarar drygt/otydligt...

Nej!!
Självklart ska polisen inte börja slå på en bara för man har en dryg attityd mot polisen, MEN! det jag menar är att man får ha klart för sig att polisen inte är trevlig tillbaka om du beter dig drygt mot dem.
Det är de jag menar med att man ska ha ett trevligt sätt och uppförande mot dem så är de trevliga mot dig.

LillNaisarn
18 februari 2007 ·

andreas_940 skrev:
Nej!!
Självklart ska polisen inte börja slå på en bara för man har en dryg attityd mot polisen, MEN! det jag menar är att man får ha klart för sig att polisen inte är trevlig tillbaka om du beter dig drygt mot dem.
Det är de jag menar med att man ska ha ett trevligt sätt och uppförande mot dem så är de trevliga mot dig.

Jo visst det kan jag hålla med om, visst inte beter jag väll mig lika trevligt emot en som är dryg/uppkäftig det är sannt!

jo visst är det väll så till viss del, det finns ju undantag men så är det ju med alla människor
jag menar inte att man är en sämmre människa för att man är polis ifall ngn skulle tro det, då kanske ens inlägg inte varit dom mest possetiva åt poliserna;)

peternb84
18 februari 2007 · 199 Inlägg

LillNaisarn skrev:
En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.

Tror du på fullaste allvar att det är tillåtet att spotta på en polis?

LillNaisarn
18 februari 2007 ·

peternb84 skrev:

LillNaisarn skrev:
En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.

Tror du på fullaste allvar att det är tillåtet att spotta på en polis?

Ja så har jag lärt mig det, hur pass sannt det är vet jag inte,
men dom får ju genomgå psyktest så..

men du låter ju ut som att du kan alla paragrafer så ?

Polluxe
18 februari 2007 · 303 Inlägg

LillNaisarn skrev:
En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.

LillNaisarn skrev:
"man ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv" så borde alla tänka,

Jo jag tackar!

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
FireTraXX DFFL
18 februari 2007 · 9 020 Inlägg

LillNaisarn skrev:

peternb84 skrev:

LillNaisarn skrev:
En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.

Tror du på fullaste allvar att det är tillåtet att spotta på en polis?

Ja så har jag lärt mig det, hur pass sannt det är vet jag inte,
men dom får ju genomgå psyktest så..

men du låter ju ut som att du kan alla paragrafer så ?

Ifall du spottar på en polis så har du begått ett brott.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
LillNaisarn
18 februari 2007 ·

FireTraXX skrev:
Ifall du spottar på en polis så har du begått ett brott.

det kan stämma sa bara vad jag har hört, får man fråga under vad för kategori det går på då?

* bara allmänt nyfiken *

FireTraXX DFFL
18 februari 2007 · 9 020 Inlägg

LillNaisarn skrev:

FireTraXX skrev:
Ifall du spottar på en polis så har du begått ett brott.

det kan stämma sa bara vad jag har hört, får man fråga under vad för kategori det går på då?

* bara allmänt nyfiken *

Skulle gissa på något speciellt mot en polisman.
Men annars så t.ex ärekränkning.

EDIT:
Kan även säga att om jag varit polis och ett fyllo spottat på mig så hade ju batongen blivit blodig.

Senast redigerat av FireTraXX (18 februari 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
LillNaisarn
18 februari 2007 ·

FireTraXX skrev:
0
Skulle gissa på något speciellt mot en polisman.
Men annars så t.ex ärekränkning.

EDIT:
Kan även säga att om jag varit polis och ett fyllo spottat på mig så hade ju batongen blivit blodig.

jag höll på fundera för det kan ju inte bli
misshandel eller ngt sånt,

det närmaste jag kunde komma på var "trakaserier" men det vet jag inte heller om det skulle platsa riktigt,

ghost_boy83 CREW
18 februari 2007 · 2 594 Inlägg

alltså att ni bara orkar ge polisen mer vapen kör över dom jävlarna mm är är ni helt blåsta ?
vet ni inte va facket är och står för dom hade tillstånd att demonstrera då ska bara polisen titta på och kolla så allt sköts på ett bra sätt,om inte folk får yttra sina rättigheter va fasen är då detta för land,nä fan va lack jag blir när jag hör sånt komunist snack
ni kan ju inte han nån uppfattnig om livet

FireTraXX DFFL
18 februari 2007 · 9 020 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
alltså att ni bara orkar ge polisen mer vapen kör över dom jävlarna mm är är ni helt blåsta ?
vet ni inte va facket är och står för dom hade tillstånd att demonstrera då ska bara polisen titta på och kolla så allt sköts på ett bra sätt,om inte folk får yttra sina rättigheter va fasen är då detta för land,nä fan va lack jag blir när jag hör sånt komunist snack
ni kan ju inte han nån uppfattnig om livet

Kommunal byggnad, där får man inte sätta upp en blockad.
Så nu fick du en liten uppfattning om livet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mack Forum- och sitemoderator
18 februari 2007 · 26 149 Inlägg

LillNaisarn skrev:

andreas_940 skrev:
Nej!!
Självklart ska polisen inte börja slå på en bara för man har en dryg attityd mot polisen, MEN! det jag menar är att man får ha klart för sig att polisen inte är trevlig tillbaka om du beter dig drygt mot dem.
Det är de jag menar med att man ska ha ett trevligt sätt och uppförande mot dem så är de trevliga mot dig.

Jo visst det kan jag hålla med om, visst inte beter jag väll mig lika trevligt emot en som är dryg/uppkäftig det är sannt!

jo visst är det väll så till viss del, det finns ju undantag men så är det ju med alla människor
jag menar inte att man är en sämmre människa för att man är polis ifall ngn skulle tro det, då kanske ens inlägg inte varit dom mest possetiva åt poliserna;)

Jag kan i alla fall säga att jag har bara haft positiv kontakt med polisväsendet. Sist var när jag blev stannad i en rutinkontroll två vintrar sedan och dels hade jag glödarna på i extraljusen och sen hade inte skattemärket blivit ditsatt.
Märket låg i baksätet och knapp hade jag till glödarna, så jag vågar nästan gissa på att det var min vänliga attityd som hade lite med saken att göra att jag slapp undan. Polismannen sa att "äsch du har ju märket men hade jag varit elak hade du fått (minns inte om det var 300 för glödarna och 400 i böter för märket)?"
Det tycker jag var snällt i alla fall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ghost_boy83 CREW
18 februari 2007 · 2 594 Inlägg

FireTraXX skrev:

ghost_boy83 skrev:
alltså att ni bara orkar ge polisen mer vapen kör över dom jävlarna mm är är ni helt blåsta ?
vet ni inte va facket är och står för dom hade tillstånd att demonstrera då ska bara polisen titta på och kolla så allt sköts på ett bra sätt,om inte folk får yttra sina rättigheter va fasen är då detta för land,nä fan va lack jag blir när jag hör sånt komunist snack
ni kan ju inte han nån uppfattnig om livet

Kommunal byggnad, där får man inte sätta upp en blockad.
Så nu fick du en liten uppfattning om livet.

vadå är du komunist  du me eller?
har du läst va som stog på deras papper eller va du där?

loudness
18 februari 2007 · 4 554 Inlägg

fifan va arg man blir över sånt beteende.. hade ja vart där hade jag nog inte reagerat så fredligt...

FireTraXX DFFL
18 februari 2007 · 9 020 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

FireTraXX skrev:

ghost_boy83 skrev:
alltså att ni bara orkar ge polisen mer vapen kör över dom jävlarna mm är är ni helt blåsta ?
vet ni inte va facket är och står för dom hade tillstånd att demonstrera då ska bara polisen titta på och kolla så allt sköts på ett bra sätt,om inte folk får yttra sina rättigheter va fasen är då detta för land,nä fan va lack jag blir när jag hör sånt komunist snack
ni kan ju inte han nån uppfattnig om livet

Kommunal byggnad, där får man inte sätta upp en blockad.
Så nu fick du en liten uppfattning om livet.

vadå är du komunist  du me eller?
har du läst va som stog på deras papper eller va du där?

FOSIE STADSDELSFÖRVALTNING...
Det är olagligt för töntarna att blockera den byggnaden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
18 februari 2007 ·

Svenska poliser är inte snälla, dom är inte tränade att vara det.  Dom är en produkt av sin utbildning, dom gör helt enkelt de har blivit tillsagda att göra. Och dom har all makt bakom sig att göra det.  Och dom s***er fullständigt om dom kränker mänskliga rättigheter eller bryter mot grundlagsstiftade medborgliga rättigheter eller lagen med för det hela.  Nu så ska man inte bli för "upphetsad" över det hela, för vi behöver en poliskår som tar hand om saker och ting som vi (Vanliga medborgare) inte kan ta hand om.  Man kan bara hoppas på att poliskåren kommer att lära sitt folk att man kan vara trevlig, och ändå kunna utföra sin uppgift på ett tillfredställlande sätt.

peternb84
18 februari 2007 · 199 Inlägg

ALL kontakt jag har haft med polisen har varit en helt ok upplevelse. De har ALLTID haft ett proffesionellt beteende när jag har träffat dom.

Och då snackar många olika olika situationer, exempelvis fortkörning, när jag har blivit rånad på arbetsplatsen, ringt och frågat dom saker osv.

Senast redigerat av peternb84 (18 februari 2007)

Machin Fartmissbrukare
18 februari 2007 · 1 302 Inlägg

FireTraXX skrev:
EDIT:
Kan även säga att om jag varit polis och ett fyllo spottat på mig så hade ju batongen blivit blodig.

vilken jävla tur att du inte är snut då... är precis sånn översittar fasoner vi har nog av bland poliserna idag..

Senast redigerat av Machin (18 februari 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang