2147
Sök

Fruktansvärt missljud Toyota Yaris

9 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Köpte en Toyota Yaris och åkte hemåt. Hade 3 timmar hem och när jag nästan var hemma tryckte jag på ordentligt och körde om och då hörde jag att motorn lät fruktansvärt.
Bara 4500rpm och uppåt låter det. Innan det är det knäpptyst.

Stanna bilen hemma och dagen efter är problemet helt borta!?
Vad kan detta ha varit?
Åkte till Toyota verkstad dagen efter och dom testa länge att gasa och lyssna men allt låter perfekt.
Dom kunde bara tänka sig att det var en sten emot något.
Vad tror ni?
En video jag tog när jag kom hem.
https://youtube.com/shorts/ECRkOeveFt8? … z5fPzLnGD1

Toyota Yaris 1.33l VVT-I 2015
10500 mil.

78 Inlägg
för 5 timmar sedan
Låter som något generatorlager eller vattenpump om du syftar på det skärande ljudet dvs.
Det är som du säkert anar väldigt svårt att höra via en mobilfilm.
Då bilen körts under längre tid blir den genomvarm och en eventuell sliten lagring kan då föra oväsen, som hjullager sommartid kan börja brumma vid längre körsträckor.

9 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Låter som något generatorlager eller vattenpump om du syftar på det skärande ljudet dvs.
Då bilen körts under längre tid blir den genomvarm och en eventuell sliten lagring kan då föra oväsen, som hjullager sommartid kan börja brumma vid längre körsträckor.

Ja, bilen har säkerligen stått i ett antal veckor med.
Är mest orolig att det kan hända något.
Nu låter ju allt bra och mekaniker har tittat och kan inte se något avvikande så kanske ska släppa oron och oroa mig om det skulle låta igen isf??

78 Inlägg
för 13 minuter sedan
Klisterlist skrev:
The-GOAT skrev:

Ja, bilen har säkerligen stått i ett antal veckor med.
Är mest orolig att det kan hända något.
Nu låter ju allt bra och mekaniker har tittat och kan inte se något avvikande så kanske ska släppa oron och oroa mig om det skulle låta igen isf??

Ja, släpp oron och tuffa vidare med Toylådan.
Intermittenta fel är ibland svåra att återskapa.
Händer det igen anser jag att auktoriserad verkstad äter ska uppsökas.
Senast redigerat av The-GOAT (för 12 minuter sedan)

Sök