3161
Sök

Larm enhet

25 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Peugot 206rc-03
Någon som vet var larmenheten sitter och hur man tar bort den.
Bilen skall göras om och vill inte att startspärren skall lösas ut.
Dom små kontakter/givare som sitter på insidan på trösklarna,vad är det.
Hoppas någon kan hjälpa till.

Fri fart för ett fritt folk!
14 844 Inlägg
för 4 timmar sedan
en 206 har startspärr i nyckeln larm styr inte om bilen startar eller inte på en så ny bil 

men om du lägger upp en bild blir det nog lättare att se vad du hittat för något..  jag gissar på sensorna för att smälla sidoairbagen men det är en vild gissning smile

Kör fort så hinner inget hända...

25 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Har tidigare försökt bygga om en 206 till racerbil och då rensat alla kablar som dragits på golvet till olika funktioner bakåt i bilen och provstartat emellanåt  och det har funkat men när jag tog bort dom som satt på trösklarna ( tror jag) inte helt säkert,så starta inte bilen något mera.
Startmotor går ,bensinpumpen går,men ingen ström till själva tändningen.I N G E N hade någon lösning bilen gick på skrot.
Original nyckel och immon satt kvar så det var nog inte problemet.

Fri fart för ett fritt folk!
14 844 Inlägg
för 4 timmar sedan
vad har du för felkoder då?

Kör fort så hinner inget hända...

25 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Den bil jag nu bygger på har inget hänt på ÄNNU,det var en tidigare likadan bil som det blev problem med.
Vill därför undvika detta på den nya bilen,för något bryter tändningen tänkte ettag att det kunde vara airbagenheten på kardantunneln so gav någon impuls till Ecu:n att bryta strömmen.Därför funderade jag om det fanns någon larmenhet som kunde spöka som jag inte hittat.Tips.

Sök