Martin023 skrev:
Tack för alla svar!
Taklucka har jag ingen så problemet sitter inte där.

Med tanke på hur stora mängder vatten jag hällt över framruta/dörrar/tak (efter rensning av dränering) och inget av det leddes in i kupén så borde inte problemet vara glipor i lister eller plåt runt rutan.
Jag har ett uttag för kupévärmare vid passagerarsidan. Går den kabeln alltså in igenom torpedväggen in till motorn? Jag ska kika lite på det! PS. Problemet uppdagades nog egentligen, när jag tänker efter, första gången med att vatten rann in i handskfacket till den grad att allt däri möglade. Det finns som en liten ventil i handskfacket som man kan vrida på. ACn blåser nog in där då det står att man ska kunna använda den som ett "kylfack". Kan det trots allt vara ett kondensproblem? Men det förklarar inte mängden vatten som det blir samt hur vatten på golvet korrelerar med när det regnar ute? Med lite tur så är det kanske både ett AC-problem och ett utifrån läckage-problem?

Intagskabeln bör gå in någonstans i övre delen på passagerarsidans fotbrunn, oftast 22-24mm hål som borras och kabel dras igenom med en gummigenomföring. Har genomföringen gått sönder eller lossnat så är det en stor chans att det kommer in vatten där.
Ett annat alternativ är läckande värmepaket, men då bör du se att glykolen har minskat och "vattnet" inne i kupén är lite klibbigt som glykol är. Smakar sött också, men inte alla som vill smaka på glykol

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."