5445
Sök

V70N Elsystem Service Erfodras

23 Inlägg
Igår 13:48
Trådstartare
Håller det kortfattat
V70N 140hk 2003 manuell

Röda batterisymbolen samt Elsystem Service Erfodras felmeddelande.

Kom 6 mil senast jag provkörde (höll mig i tvåans växel för det mesta, a-traktor dessutom)

Strax innan den stannar slutar blinkers funka, fläkten slår av och efter nån sekund försvinner all gaspedals input. Om man försöker starta om klickar det endast hastigt. Efter 5-10 min brukar det dock gå att starta motorn igen.

Bytt ac kompressor i somras och provkörde lite längre sträcka utan problem 2-3 gånger innan felmeddelandet/lampan började lysa. Bilen har både innan och efter kompressorbytet stått orörd/ostartad under längre perioder.

Tillläggsinfo:
Vid senaste provkörningen gick det att släcka fellampan genom att köra på höga varv (1ans växel t.ex.) i början av färden.

Tacksam för all hjälp som kan fås smile

1 814 Inlägg
för 23 timmar sedan
Nicklashaveri70 skrev:
Håller det kortfattat
V70N 140hk 2003 manuell

Kom 6 mil senast jag provkörde (höll mig i tvåans växel för det mesta, a-traktor dessutom)

Strax innan den stannar slutar blinkers funka, fläkten slår av och efter nån sekund försvinner all gaspedals input. Om man försöker starta om klickar det endast hastigt. Efter 5-10 min brukar det dock gå att starta motorn igen.

Bytt ac kompressor i somras och provkörde lite längre sträcka utan problem 2-3 gånger innan felmeddelandet/lampan började lysa. Bilen har både innan och efter kompressorbytet stått orörd/ostartad under längre perioder.

Tillläggsinfo:
Vid senaste provkörningen gick det att släcka fellampan genom att köra på höga varv (1ans växel t.ex.) i början av färden.

Jag tolkar det som att generatorn inte laddar upp batteriet, så mät vid generator och batteri för att få veta säkert om generatorn laddar eller ej.
Uppkom felet i samband med att ni bytte kompressorn så bör du kontrollera ifall remmen kommit på fel, om inte så mät upp och eventuellt byt ut generatorn.

* Voff voff *
11 130 Inlägg
för 22 timmar sedan
Nicklashaveri70 skrev:
Håller det kortfattat
V70N 140hk 2003 manuell

Tillläggsinfo:

Generatorn laddar ej. Kolla rem, kablage och om dessa är hela, byt generator.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök