6186
Sök

Polo 6N

4 Inlägg
söndag 06:23
Trådstartare
Hejsan, jag har problem med min bil att den går in i felläge typ ibland. Inga lampor lyser eller felkoder. Men den låter mer, går ryckigt, drar mer, tempen går upp.
Och så är den i några km sen går den som vanligt igen. Så vet inte om det är för att den rensar partikelfiltret själv? Men ska det märkas så kraftigt? Eller kan det vara något annat fel?
Har bytt EGR ventil.
Det är en Polo TDI 2007

5 984 Inlägg
söndag 06:39
Låter normalt för en 1,4TDI, min Skoda Praktik jag körde ett tag betedde sig exakt lika när den regenererade.
Den drog då närmare 1dl/mil mer vid regenerering, kunde upplevas ryckig och dånade högre inuti kupén från avgasljudet.
Bilen hade ingen tempmätare så vet inte om tempen gick upp, den tände aldrig övertemperaturvarningen i alla fall.

Kolla så inte flexröret mellan partikelfilter och avgasröret under bilen gått av för det ändrade avgasljudet vid regenering är då mycket mer märkbart.
Senast redigerat av simlar (söndag 06:40)

4 Inlägg
söndag 06:50
Trådstartare
Så det är inte turbon iallafall?

5 984 Inlägg
söndag 07:29
Tvivlar på det, borde ju då gå lika dåligt hela tiden.

VW tänder motorlampa väldigt snabbt vid problem, hade den gått i limp mode så hade du haft felkoder.
Eftersom det bara händer ibland och inga felkoder så skulle jag anta det är regen du märker av.

Sök