6203
Sök

Tips på Crossover/SUV (högre insteg) med värme i baksäte och möjlighet att fjärr värma kupe och säten ?

982 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
MrHyde skrev:
The-GOAT skrev:

Ok.
Det enklaste är att du bokar med TS GBG så just den varianten av Y finns på plats att provköra.
Service? ?
Tesla behöver inte service för att garantier ska gälla och mindre arbeten kommer det hem en resande servicekille (Ranger) hem till dig och utför på plats. Exempelvis byte av kupéluftfilter, bromsbelägg, lågvoltsbatteri, defekt lykta osv, det mesta faktiskt.
På min gamla-19 Model 3 byttes en baklykta utanför arbetsplatsen av en resande, samt hemmavid byttes ett 12v batteri på parkeringen.
Som Teslaägare har man en app där man gör ett ärende och även bokar in dylikt.
Man blir ruskigt bortskämd.

Vad är det för bytesintervall på bromsvätska på en Tesla? Bara ren nyfikenhet, då du säger att service inte behövs.

Jag varken skrev eller sa det du påstår att jag sa.
Jag skrev däremot följande.
Tesla behöver inte service för att garantier ska gälla.

Bromsvätskans kokpunkt rekommenderas att kontrolleras var 4e år utav Tesla, om ägaren så önskar av en resande tekniker, är vattenhalten för hög rekommenderas byte.

Absolut, fel formulerat av mig, den tar jag.

Så Teslas garantier gäller trots att ingen bromsvätska byts alls egentligen? Väldigt märkligt, vem står då för kalaset när en Tesla orsakar en olycka på grund av dåliga bromsar? Tesla själva? För det finns inte en chans i världen att Tesla-ägare byter bromsvätska om dom verkligen inte måste(läs körförbud på besiktning), Tesla-ägare är ju inte annorlunda mot majoriteten av alla andra bilägare som bara använder bilen A till B, alltså enormt dumsnåla.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

117 Inlägg
för 1 timme sedan
Kolla serviceboken och kvittona till min Peugeot Partner 2019. Ingår inte byte av bromsvätska i servicen på den.
Endast kontroll av nivå samt vatteninnehåll.

Sök