3250
Sök

Fattig trim!

3 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har en volvo v40 1.8 jag är helnöjd med bilen förutom att det inte är något drag i den! Men det visste jag iofs att det inte skulle vara. Men jag funderar på att sätta på sportluftfilter på den. Mest för att få ett lite goare ljud. Finns det något att jag kan göra för att kanske få någon hästkraft till. Det är väl knappast någon ide att chippa bilen?

//enga

DFFL
9 020 Inlägg
26 februari 2007
Allt trim blir mycket lättare när du har turbo.
Sälj bilen och köp en 2.0T istället.
Då får du mycket lättare upp kraften.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

263 Inlägg
26 februari 2007
Skulle vel vara: Sportavgas system och sportluftsfilter! Och jag vet inte om dom där går att chippa! Men med det första jag nämde så blire nog en j*vligt liten skillnad.
Så köp en med turbo, då kan ju chippa + höja laddtrycket, 3" från turbon, sportluftfilter sedan ha du ju en hel del hästar under huven!

/thony

Volvo-Real-Power!

28 Inlägg
26 februari 2007
Thony_mannen skrev:
Skulle vel vara: Sportavgas system och sportluftsfilter! Och jag vet inte om dom där går att chippa! Men med det första jag nämde så blire nog en j*vligt liten skillnad.
Så köp en med turbo, då kan ju chippa + höja laddtrycket, 3" från turbon, sportluftfilter sedan ha du ju en hel del hästar under huven!

/thony

Man behöver inte höja laddet på en så pass ny bil chippet ställer upp laddtrycket ligger i programeringen smile

263 Inlägg
26 februari 2007
oj hehe, tänkte lite dumt nu tror jag:P

Volvo-Real-Power!

3 124 Inlägg
26 februari 2007
Om du nu visste att du köpte en slö bil, varför klaga ;0)

Någon hästkraft hit eller dit kommer du inte märka, så känns onödigt att lägga pengar på det. Enklaste sättet att få en piggare bil är att köpa en med turbo eller riva ut 100 kg inredning i den du har.

Om du är ute efter lite tuffare ljud är det sportavgas och öppet filter som gäller smile

draminbil.nu
1 382 Inlägg
26 februari 2007
Det går att chippa den JA!!! Men det brukar inte ge mer än max 10häst och kostar lika mycket som att chippa en turbo bil där effekt ökningen är betydligt större!

Sök