7514
Sök

va tycker ni gränsen för djurplågeri går?

2 594 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
va tycker ni när man matar med levande mat?

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2007
Känner fiskar smärta?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 594 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Känner fiskar smärta?

de va ett exempel helge!!

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2007
ghost_boy83 skrev:
FireTraXX skrev:
Känner fiskar smärta?

Ok, men jag tycker att det är ok det som han gör.
Men inte mata t.ex en anaconda med en katt.

Jag har sett en film där två rumäner eller något stoppar en katt i en bur och tänder eld på den.
Det tyckte jag var ganska elakt så jag tittade inte längre när jag såg hur det flammade upp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

250 Inlägg
27 februari 2007
Det här är väll ett bra exempel på vad som skulle hänt ute i naturen... så jag tycker inte att det är nått fel med det...

------------------------------------------------------

2 594 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
ghost_boy83 skrev:
FireTraXX skrev:
Känner fiskar smärta?

Jag har sett en film där två rumäner eller något stoppar en katt i en bur och tänder eld på den.
Det tyckte jag var ganska elakt så jag tittade inte längre när jag såg hur det flammade upp.

jag tycker att det är rätt sadistiskt att mata med levade föda har haft pirayor och det går att mata med död mat tex räkor mm

2 594 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
här matas dom med en levande mus

757 Inlägg
27 februari 2007
Hmm har skrivit om detta flra gånger nu smile
så här tycker jag. i ett akvarie som i tex detta fall så har inte guldfirren sn chans att komma undan. allt står till pirayornars fördel. i naturen finns det större chans att bytesdjuret kanske skulle kunna komma undan.
sen tycker jag att det är rätt onödigt att filma detta.
men är fritt fram o tycka vad  man vill smile

874 Inlägg
27 februari 2007
FireTraXX skrev:
ghost_boy83 skrev:
FireTraXX skrev:
Känner fiskar smärta?

Ganska elakt? Harrejävlar. Om jag hade fått tag på dom rumänerna skulle jag fan tänt eld på dem och stått å skrattat med eldsläckare i näven. Bli så j*vla förbannad när jag hör talas om sånt!!

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

451 Inlägg
27 februari 2007
Senast redigerat av 2_Hot_Golf (27 februari 2007)

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

761 Inlägg
27 februari 2007
Djurplågeri går där människor utsätter djur för onaturlig plåga... Det är min åsikt.. Att mata fiskar med levande mat är ok,, vet inte hur många yngel te.x som mina fiskar har ätit.. Att ge en orm levande möss, också helt okej tycker jag.. Allt eftersom det sker i naturen.. Men att reta två hundar eller whatever till slagsmål, då har man passerat gänsen för länge sedan..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
27 februari 2007
Lanjin skrev:
Hmm har skrivit om detta flra gånger nu smile
så här tycker jag. i ett akvarie som i tex detta fall så har inte guldfirren sn chans att komma undan. allt står till pirayornars fördel. i naturen finns det större chans att bytesdjuret kanske skulle kunna komma undan.
sen tycker jag att det är rätt onödigt att filma detta.
men är fritt fram o tycka vad  man vill smile

Jo de är sant som du säger, men å andra sida finns det ju här ingen risk att fisken blir skadad och "lider". Den kommer ju dö inte smita halvtrasig och pinas ihjäl.

Visst kan detta uppfattas som otäkt men btw de e ju så naturen funkar!!
Mest att fundera på är ju personen som har filmat, redigerat och t.o.m ljudsatt det hela som någon B-skräckfilm. De kan man ju uppfatta mer som sadistiskt, samt att pirayor behöver mycke större akvarium än den där lilla burken. Det kanske är ett större djurplågeri??

Från en akvarieklubb (bollmora akvarieklubb)

"Utrymmeskrav; ju större desto bättre. För stort existerar inte. Redan här bör de flesta inse sin begränsning och avstå pirayor. Som exempel kan nämnas att en anläggning i Tyskland köpte 20 ungfiskar till sitt 4500 liters akvarium. Ett par år senare fanns endast 6 exemplar i livet."

Källa: http://www.bollmoraakvarieklubb.org/art … piraya.htm
(är ni intresserade av Pirayor eller vad dom behöver för att må bra,
läs då igenom hela artikeln i länken)

Annars kan ni även kolla på www.zoopet.com

- V8 - 4 ever . . .

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
27 februari 2007
2_Hot_Golf skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Yxm7lSjUfJs

Jag tycker skillnaden är stor mellan att föda ett djur
eller bara ha dom att tugga sönder varandra!!

- V8 - 4 ever . . .

451 Inlägg
27 februari 2007
jag skulle vilja köra på de här människorna me X2000 ..

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
27 februari 2007
2_Hot_Golf skrev:

Vilka??

- V8 - 4 ever . . .

451 Inlägg
27 februari 2007
de som gör sånna plågeri för djur..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 februari 2007
Djurplågeri att mata med levande djur enligt mig.
Samma sak som att kasta en liten unge i en bur full med vargar; "Men det hade ju varit lika i naturen också"
Om man nu kan bespara djuret i fråga smärta, varför inte göra det? Helt jävla sjukt detta

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
27 februari 2007
Mäki skrev:
Djurplågeri att mata med levande djur enligt mig.
Samma sak som att kasta en liten unge i en bur full med vargar; "Men det hade ju varit lika i naturen också"
Om man nu kan bespara djuret i fråga smärta, varför inte göra det? Helt jävla sjukt detta

Men hur länge lever inte fiskar som vi människor fiskar upp då,
ligger i en islåda och kippar med munnen hur länge som helst!!
Knappast något bättre, bara att vi vanliga människor inte är med
under fiske och slakt annars.

Tror inte det finns mycke snabbare sätt att dö på för en fisk!!
Jo skaldjur, dom dör ju redan på fiskebåten!! När dom kokas levande!!!

Rätt eller fel! Inte känns det ok,
men på något sätt måste naturen (inkl människor)
få föda och fungera!!

- V8 - 4 ever . . .

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 februari 2007
Fel helt klart. Men varför gör inte vi som privatpersoner någon skillnad när vi kan? Jag skulle inte precis vilja bli jagad av dom fiskarna bara för att ja dör snabbare då.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 februari 2007
2_Hot_Golf skrev:

håller med dig helt och hållet fast nu kanske många tycker det är konstigt eftersom jag gillar att fiska exempelvis.. men enligt mig så är det en annan sak eftersom på dom där filmerna så gör dom så där bara för att dom tycker det är "kul att plåga djur" typ.. visst jag fiskar för det är kul men inte plågar jag djur för att det är kul.... sen så bryter man ju nacken av fiskarna när man får upp dom så dom slipper lida....smile

men okej jag tycker det är fel att göra som dom gör men visst inte hela världen även om man tycker synd om fiskarna men när dom börjar plåga katter, kaniner, hundar osv då känns det som att jag ska koka över för då blir jag så jävla förbannad...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök