4909
Sök

jt-avgassystem

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
tjena, jag har en volvo 740 turbo, b230et. Ja undrar bara om bilen går igenom besiktningen om man sätter på ett JT-avgassystem som är 3" från turbon med en ljuddämpare? Det är ett komplett system ifrån turbon, med en ljuddämpare somsagt.

kolla länken: http://www.jt-tuning.se/

Nån som vet?   Mvh David

// David Jonsson

264 Inlägg
27 februari 2007
Det ska den göra, har du kat på bilen??

263 Inlägg
27 februari 2007
Tjena!
Ja det borde vel gå igenom med det, så länge det inte läcker och låter för mycket, så borde det ju inte vara nåt problem med att besikta bilen med 3" !

/t

Volvo-Real-Power!

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
ja har ingen kat. smile

// David Jonsson

263 Inlägg
27 februari 2007
_471-David_ skrev:
ja har ingen kat. smile

Då går ju absolut inte bilen igenom! Skaffa en race kisse till den tongue

Volvo-Real-Power!

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Ja men det sitter ju ingen katalysator där orginal.. det är en b230et 88a

// David Jonsson

263 Inlägg
27 februari 2007
jaha okej, då förstår jag tongue  Ja men då ska det ju inte vara nåt problem, bara åka och besikta den! big_smile

Volvo-Real-Power!

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
hehehe ok tongue e du säker? för med en ljuddämpare så kanske de låter ganska mkt.. dom säger att de blir me "skön turbosång". Det finns ett annat också med två ljuddämpare, men då får ja ett "diskret sportsound" hehe big_smile

// David Jonsson

Bilmekaniker
199 Inlägg
27 februari 2007
Om du läser på deras sida så står det att det systemet med bara 1 ljuddämpare normalt klarar SBP:s ljudkrav...

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Saab_Emil skrev:
Om du läser på deras sida så står det att det systemet med bara 1 ljuddämpare normalt klarar SBP:s ljudkrav...

Normalt ja, va means med det? Och sen om du läser vid ljudnivåer vid vanliga frågor så står det såhär:
Häftigt sound ( turbosång) i vår beskrivning står för en relativt hög ljudnivå både inne i bilen och inte minst på utsidan vid fullt gaspådrag. Soundet är fräckt, dovt och mycket sportigt och klarar normalt SBP ljudnivåkrav: dock kan vi inte garantera att det alltid blir godkänt vid en kontroll. Vll du ha en sådan garanti rekommenderas diskret sportsound!

Dom skriver att den inte alltid går igenom en kontroll, och det är det ja undrar över..

// David Jonsson

Bilmekaniker
199 Inlägg
27 februari 2007
Prova det me 1 ljuddämpare. Skulle de inte gå igenom så kan du ju alltid åka till mekonomen å köpa en billig simons dämpare å sätta på smile

666 Inlägg
27 februari 2007
bara ljudvolymen är under 84 Db så klarar det sig...

//Silver

1 079 Inlägg
27 februari 2007
Saab_Emil skrev:
Prova det me 1 ljuddämpare. Skulle de inte gå igenom så kan du ju alltid åka till mekonomen å köpa en billig simons dämpare å sätta på smile

Som vanligt när det gäller besiktning så är det väldigt individuellt vem som besiktigar och hans humör, jag har ett JT 3" från turbon, med 3" metallisk sportkat och 2 dämpare på min 850, kan tänka mig att det låter betydligt mer utan katalysator och endast en ljuddämpare. Jag ångrar inte att jag tog med 2dämpare eftersom det blir en del långresor ibland. Köp med 2 dämpare och fixa ett ersättningsrör för någon av dämparna ifall du tycker det låter för mkt så kan du ta bort ersättningsröret och sätta dit en dämpare istället, är väl inte så mkt dyrare heller för den delen.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
ruhler skrev:
Saab_Emil skrev:

Som vanligt när det gäller besiktning så är det väldigt individuellt vem som besiktigar och hans humör, jag har ett JT 3" från turbon, med 3" metallisk sportkat och 2 dämpare på min 850, kan tänka mig att det låter betydligt mer utan katalysator och endast en ljuddämpare. Jag ångrar inte att jag tog med 2dämpare eftersom det blir en del långresor ibland. Köp med 2 dämpare och fixa ett ersättningsrör för någon av dämparna ifall du tycker det låter för mkt så kan du ta bort ersättningsröret och sätta dit en dämpare istället, är väl inte så mkt dyrare heller för den delen.

Okej de blir nog så då big_smile tack så mkt för svaren. MVH David

// David Jonsson

397 Inlägg
27 februari 2007
Jag hade det systemet på min gamla 740 turbo, kanonljud!
Också en ET maskin utan KAt.. Kör med en dämp!
Och jag besiktigade å inga problem!

//Stoffe

111 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
WasteGate skrev:
Jag hade det systemet på min gamla 740 turbo, kanonljud!
Också en ET maskin utan KAt.. Kör med en dämp!
Och jag besiktigade å inga problem!

//Stoffe

okej. Nämde dom inte en något alls om avgassystemet?

// David Jonsson

Sök