3088
Sök

Japsdämpare på 740 !

264 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
Tänkte fråga om det är någon som har en japsdämpare på en Volvo 740.
Tänkte på passformen och om bilen går bra?

Mvh

2fast4you
371 Inlägg
2 mars 2007
bilen kommer inte gå bättre o passform får du göra själv.. för det finns inga fästen från en japs dämpare som är meningen att passa på en volvo... (japsdämpare=suchi) (volvo=lutfisk)

haru kört fast eller

1 813 Inlägg
2 mars 2007
finns klämor på tex ad center som man sätter runt japsdämparen och som har upphängning till volvo redan.. men om det passar och funkar vet jag inte.. köpte en sådan klämma till min peugeot när jag hade japs den passade runt japsen men inte i fästena som jag hade tänkt själv.. så jag svettsa fast ett stag på japsen så funkade fan så mkt bättre wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

397 Inlägg
2 mars 2007
Här e ett litet tips om du trilskas med japs på volvon..
Köp rostfritt stålband med hål i på biltema.. ca 2-3 cm brett, och kanske en mm tjockt..
Ta och kapa valfri bit.. Fixa två mindre bultar med mutter och trä på ena gummiupphängningen på bandet, vik sedan bandet och sätt sedan fast bulten i hålet på bandet.. du skall alltså göra en ögla med bandet så att säga.. Hänger du med?
Sen sätter du fast ena sidan under bilen med gummiupphängningen, sedan tar du japsen å lägger den mot bandet.
Den andra gummiupphängningen sätter du fast på den på upphängningspinnen under bilen, sedan trär du in bandet i gummiupphängingen, drar i bandet tills japsen sitter på önskad höjd, och sedan sätter du fast bandet med bulten i bandets många valfria hål..
DONE!

//Stoffe

264 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Tack

Sök