5137
Sök

Vart hittar jag Bosch remmar?

12 086 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Dags att köpa nya remmar till Maxima motorn pga av underdimensionerad remskiva.
Det sitter Bosch remmar och jag undrar helt enkelt vart jag köper nya? Jag behöver alltså något slags universal då orginalremmarna är för långa.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 mars 2007
de bästa är att mäta dina orginal remmar och sen ta bort 1 cm eller 2 på längden (beror på vad du menar med för långa visserligen men jag tror du hajjar vad jag menar) sen ringer du mekonomen/biltema/autoexperten eller dyligt och ber att dom kollar efter en rem med de måttet ?

12 086 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Ingen som har lite nyttigare info?

Reparatör
630 Inlägg
25 mars 2007
JapMax skrev:
Dags att köpa nya remmar till Maxima motorn pga av underdimensionerad remskiva.
Det sitter Bosch remmar och jag undrar helt enkelt vart jag köper nya? Jag behöver alltså något slags universal då orginalremmarna är för långa.

När jag fipplar med remmar på diverse ombyggnader så tar ja en gammal rem " ditt fall skulle det ju gå med din gamla som satt på bilen då du bytt till mindreremhjul , drar den som den ska gå och klipper va så den passar fint . sen e det bara att mäta längden på den å köpa ny rem i samma längd eller precis i närheten . Sen e det bara att typ ringa till autoexperten å beställa . Såg det fanns över 500 olika sorter av sådan remtyp du har i din bil på deras sida .

http://www.autokatalogen.se/templates/K … sp?id=6077

klicka sen på sök artiklar ,,, sen produktkatalog ,,, sen väljer du Gates som e deras leverantör av remmar ... finns som sagt hur möe som helst att välja på .

Jajjemen!
1 512 Inlägg
25 mars 2007
Annars kan du ju åka till nån firma som har insustriprodukter.. När vi renoverar fläktar på jobbet så byter vi remmar å köper nya på en affär som heter just Inustriprodukter smile Det finns hur många varianter som helst att välja på.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Sök