3222
Sök

vart kan man bänka bilar?

10 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
hej har ett litet problem besiktningen tror inte på mina antal hkr så behöver ''bänka'' bilen .. nån som vet vart man kan bänka?

227 Inlägg
6 mars 2007
Finns ju många ställen, vart bor du någonstans..?

Dum spiro, spero...

Evolution
1 627 Inlägg
6 mars 2007
som sagt var bor du?

Fäll ner pungen och landa

543 Inlägg
6 mars 2007
Det här kanske är en dum fråga, men borde du inte redan ha bänkat den om du vet att du har 300 hk i den?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
6 mars 2007
142freak skrev:
hej har ett litet problem besiktningen tror inte på mina antal hkr så behöver ''bänka'' bilen .. nån som vet vart man kan bänka?

Kan inte förstå varför, ser ju ut som vilken 142 som helst hehe
http://www.garaget.org/?car=36704&image=315823

men som sagt var håller du hus?

- V8 - 4 ever . . .

Giftig
419 Inlägg
6 mars 2007
Kanske har skrivit 300 för att få vara med på power kategorin smile

LTJD

-utan 940
1 728 Inlägg
7 mars 2007
Borde inte bevisbördan ligga på SBP? Så är det ju inom rättssystemet att den som anklagar någon för något ska komma med bevis som stödjer det, den anklagade ska inte behöva bevisa att han är oskyldig.

De borde alltså hålla med bromsbänk.

873 Inlägg
7 mars 2007
Andreas 940 skrev:
Borde inte bevisbördan ligga på SBP? Så är det ju inom rättssystemet att den som anklagar någon för något ska komma med bevis som stödjer det, den anklagade ska inte behöva bevisa att han är oskyldig.

De borde alltså hålla med bromsbänk.

Samtidigt.
Om du blir stoppad vid flygande besiktning och de tycker att du har något otillåtet eller liknande kan de välja att skicka dig direkt till reg. besiktning.

Och den kostnaden får du stå för, oavsett om du bevisar dig "oskyldig" eller ej.

Dömd på förhand av en trafikpolis kan man säga.

Don't get mad, get even.

-utan 940
1 728 Inlägg
7 mars 2007
Sandman skrev:
Samtidigt.
Om du blir stoppad vid flygande besiktning och de tycker att du har något otillåtet eller liknande kan de välja att skicka dig direkt till reg. besiktning.

Och den kostnaden får du stå för, oavsett om du bevisar dig "oskyldig" eller ej.

Dömd på förhand av en trafikpolis kan man säga.

Visst, men då är det ju också SBP:s godkända kontrollanter som besiktar bilen, vill de se bevis på att bilen inte har för hög effekt måste de ju se till att bilen bromsas av en godkänd firma och inte i någons lagård. Annars är det ju bara att låta bilen stå och puttra på tomgång på bromsrullarna och få fram papper på att effekten inte är för hög, eller bromsa en otrimmad bil och visa de papprena.
Senast redigerat av Andreas 940 (7 mars 2007)

10 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
bor i huskvarna har köpt bilen för ett halv år sedan det står motor ändrad men besiktningsmannen tyckte att jag skulle ha ett papper på 133 kw alltså han bad mej fixa ett ''lagligt'' papper på att bilen hadde max 133 kw så skulle bilen gå igenom. någon som vet någon som kan bänka ''lagligt'' borde väll inte vara så svårt och fixa ett papper på det? mvh simon

-utan 940
1 728 Inlägg
7 mars 2007
Det enda jag känner till är Rototest, du kan ju höra med dem om de har nån testanläggning i närheten av där du bor: http://www.rri.se/index.php?DN=15

Smålänning
7 887 Inlägg
7 mars 2007
Hör om ni har något fordonsgymnasium i närheten. I alla fall där jag går så har vi bromsbänk och certifikat att bänka för besiktning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Almännt tokig
481 Inlägg
7 mars 2007
twin_cam skrev:
Hör om ni har något fordonsgymnasium i närheten. I alla fall där jag går så har vi bromsbänk och certifikat att bänka för besiktning.

inte broms provare utan broms bänk för effektsiffror han vill ha tag på.

de skulle ha en på elmia läste jag. så om om du skall dit kan det vara ett alternativ. .

Inline sixes ist sie scheisse.......

228 Inlägg
7 mars 2007
LoFET skrev:
twin_cam skrev:

de skulle ha en på elmia läste jag. så om om du skall dit kan det vara ett alternativ. .

Läs noga igen , han skrev bromsbänk tongue

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Smålänning
7 887 Inlägg
7 mars 2007
Racing_ skrev:
LoFET skrev:
twin_cam skrev:

Läs noga igen , han skrev bromsbänk tongue

Vi har bromsprovare också om det skulle varit det. wink För lastbilar också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Almännt tokig
481 Inlägg
8 mars 2007
iså fall lär du gå på det ända gymnasiet med effekt bromsbänk.

Inline sixes ist sie scheisse.......

236 Inlägg
8 mars 2007
LoFET skrev:
iså fall lär du gå på det ända gymnasiet med effekt bromsbänk.

Vet folk som bänkat på Bergaskolan i Eslöv

Sök