Bal-bil

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 mars 2007 · 946 Inlägg

Vad ska man begära i pris om man skjutsar ett "studentpar" till studentbal? Nån med lite "erfarenhet" av detta?

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
MKarlsson Tunnelmaster
8 mars 2007 · 348 Inlägg

Hur långt är det du ska köra dom?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
_MaCCe_ Majestas
8 mars 2007 · 1 319 Inlägg

Bensinpengar ?

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Bubbaman Byfåne
8 mars 2007 · 368 Inlägg

Bensin pengar och en öl eller två.

FireTraXX DFFL
8 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Bubbaman skrev:
Bensin pengar och en öl eller två.

Iallafall inte mer ifall det är någon du känner.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
VictorD Med Jetplan i generna
8 mars 2007 · 413 Inlägg

Beror väl som sagt på vem det är, hur långt de ska samt hur snål du är smile

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
8 mars 2007 · 2 933 Inlägg

hihi, ta ut du rejält du. dom lär säkert betala tongue 

I våran studentbil la vi 100 kr / skalle som åkte med som skulle gå till bensin och chaffis..
Dock så hade vi redan bensin i bilen och det låg runt 500 kr i askfatet..

"Ta det du vill ha sen när du ställer ner bilen" sa vi till han som körde..  big_smile



Otroligt nog så tog han bara 100 kr om ja inte minns fel. eller kanske två..
100 kr för chaffis från 6-7 på kvällen till 4 på natten är ganska billigt big_smile

Senast redigerat av dj_aggwa (8 mars 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Stadia
8 mars 2007 · 284 Inlägg

Om det är nära vänner så tar man väl inte nåt direkt, om det inte är 1000mil att köra dvs wink det är ju trots allt deras bal, inte nån vanligt fylle-fest wink

Är det däremot nån man inte känner så är det ju bara för dem att öppna stora plånboken ;D

You don't need a reason to help people.
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 mars 2007 · 946 Inlägg

MKarlsson skrev:
Hur långt är det du ska köra dom?

Nja, det är väl från deras förfest till hotellet där balen är. Kanske nån mil högst...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 mars 2007 · 946 Inlägg

VictorD skrev:
Beror väl som sagt på vem det är, hur långt de ska samt hur snål du är smile

Hehe! De ska väl från förfesten till själva balen, kanske nån mil. Det är om man sätter ut på annons, då vet man ju inte vem som svarar. Är det nån man inte känner borde man ju kunna ta ut mer. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 mars 2007 · 946 Inlägg

Stadia skrev:
Om det är nära vänner så tar man väl inte nåt direkt, om det inte är 1000mil att köra dvs wink det är ju trots allt deras bal, inte nån vanligt fylle-fest wink

Är det däremot nån man inte känner så är det ju bara för dem att öppna stora plånboken ;D

Hehe! Ja, jag hade tänkt att sätta ut annons, då kan det ju vara vilken okänding som helst som svarar. Då borde man väl kunna klira lite eller? smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
8 mars 2007 · 2 258 Inlägg

mmmmm *tänker så det knakar*

Äh, hittar inte rätt i minnet. Svensk bilförmedling eller något liknande heter en sida där de hyr ut bilar till bröllop, studenter med mera. Där är privatpersoner med attraktiva bilar anmälda och så står det vad det kostar.

Har för mig att det är en viss startavgift (biltvätt och puts samt städning efteråt) och så mil eller timersättning, typ.

Söker du i forumet finns länkar, har svarat kring detta innan och tipsat folk som sökt balskjuts.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 mars 2007 · 946 Inlägg

vulture skrev:
mmmmm *tänker så det knakar*

Äh, hittar inte rätt i minnet. Svensk bilförmedling eller något liknande heter en sida där de hyr ut bilar till bröllop, studenter med mera. Där är privatpersoner med attraktiva bilar anmälda och så står det vad det kostar.

Har för mig att det är en viss startavgift (biltvätt och puts samt städning efteråt) och så mil eller timersättning, typ.

Söker du i forumet finns länkar, har svarat kring detta innan och tipsat folk som sökt balskjuts.

// Ellen smile

Hej!
Ja, jag har också för mig att det ska finnas nåt sånt... Stort tack för hjälpen! smile
MVH David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang