3146
Sök

era flickvänners åsikt om bilintresset?

191 Inlägg
8 mars 2007
mitt ex vart as sur när ja skulle åka å laga bilen men ändå frågade hon hela tiden när den skulle bli klar för att hon vill ut å åka
Senast redigerat av kimme-320i (8 mars 2007)

SSS -12
3 217 Inlägg
8 mars 2007
Min flickvän gör väl sitt bästa för att acceptera situationen, jag bor inte med henne och träffar inte henne så ofta så att hon har skäl till att klaga så mycket! Hon hatar dock när jag börjar snacka loss om bilar, motorer och allt som drivs genom förbränningsteknik tongue Brukar få höra ganska höga suckar från henne då!

Annars börjar hon väl acceptera mitt intresse mer och mer... Hon har faktiskt ljugit ihop att hon vill följa med mig på streetrace någon gång! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
9 mars 2007
Jag e då nog allt en ganska så tolerant flickvän, då det även är mitt intresse! Vi träffades ju endå i ett garage!tongue
Men då får ju min sambo automatiskt ny bekymmer att tas med....jag vet ju vad jag gillar å inte gillar så det går ju inte å köpa vad som helst...men det e ju mest en fråga om att ge å ta så att säga!
Sen e jag ganska så lätt "mutat" blommer, middagar å smycken kommer man långt med! wink

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

SSS -12
3 217 Inlägg
9 mars 2007
HardcoreHunny skrev:
Sen e jag ganska så lätt "mutat" blommer, middagar å smycken kommer man långt med! wink

Inte en chans att jag kunde ana att ni var så jävla lätta att få på fall... Hur fan kan ni tycka sånt är så jäkla trevligt, en blomma... Den kommer försvinna efter en kort tid ändå, samma grej med maten... Även med smyckena om man inte vet vad man sväljer! tongue

Ni kvinnor, sjukt konstig ras... Kommer nog aldrig komma underfund med hur ni fungerar fullt ut!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
9 mars 2007
Jag och min flickvän hade senast ikväll ett större bråk om att jag ville köpa aerokjolar till Saaben, grejen är att man alltid (iaf med henne) kan få saker inköpta genom att överdriva.

T ex: Jag tänkte taksänka volvon och sätta i turbo i saaben, är det ok? Det kommer kosta X tusen kronor, det är naturligtvis inte OK och då kontrar man med att "Är det okej om jag köper 19" fälgar till volvo och en turbo till saaben? Då får jag faktiskt passa mig lite för hon har vissa fysiska symtom på sin ilska, det slutar med att man säger: Okej, du har rätt, jag skaffar bara en turbo till saaben och eftersom hon känner att hon har vunnit två strider så släpper hon den sista, så nu är turbon beställd.

Ska även kanske tilläga att min flickvän har 100% mer både gymnasipoäng samt universitetspoäng än vad jag har och har planer på att skaffa mig, det är ingen pantad tjej det här.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

34 Inlägg
9 mars 2007
Jag är visst ganska lyckligt lottad...

Min flickvän kan numera:

a) byta till vinterdäck utan att jag är med
b) byta olja + filter om pluggen inte sitter för hårt.
c) Laga rostfläckar betydligt bättre än vad jag kan (hon är grymt noggrann)
d) Göra kompressionsprov om hon har en beskrivning, givetvis byter hon stiften.
e) blanda och fylla på spolarvätska (har aldrig varit ett problem med henne)
f) kolla oljan när hon tankar, kollar lufttrycket om jag ber henne
g) sätta på takräcke och säkra lasten själv
h) själv handla RÄTT delar på Micro om jag säger vad jag vill ha.
i) letar upp billiga delar hos skroten
j) troligtvis byta bromsok själv, men hon har bara hjälpt till än så länge.

Jag jobbar på att lära henne svetsa men hon tycker att det är skrämmande.
Vaxa och polera är däremot jättekul enligt henne och med en röd bil är det bara att tacka och ta emot.

Trimning som samtidigt sänker förbrukningen är också välkommet.

Det handlar bara om övertalning med sakliga argument. Bilen håller ju längre och man sparar en massa pengar på att göra arbetet själv.

Varför? För att det går...

2 014 Inlägg
9 mars 2007
Har nog en mycket förstående bättre hälft som står ut med det mesta man tar sig för... Inget klagande på bilintresse, onlinespelande, "forskningsprojekt", pilsnerdrickande med polarna, tidsbrist på grund av eget företag osv.

Kan nog vara bra att få sig en sån här funderare ibland så man inser hur lyckigt lottad man egentligen är.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 656 Inlägg
9 mars 2007
Min flickvän bryr sig inte om ja slänger massa pengar på bilen bara hon får åka med en sväng så är hon nöjd big_smile hennes bilintresse ligger dock på -100 , det finns 2 bilar hon vet vad dom heter , Den ena e amazon då det är den enda bilen hon gillar å den andra är 740 då både jag och hennes far har en varsin
Senast redigerat av Munkis (9 mars 2007)

Fisketokig
2 997 Inlägg
9 mars 2007
Hon är lagomt bilintresserad. Att sitta på garaget går det också, kan sitta och diskutera bilarna mm.

Hon gillar bilspel mest av allt och hon har precis tagit hit sin xbox och vi har kopplat in den till stora TVn.

Sen frågade hon nyss snällt om inte hon skulle få följa med mig på sommarens cruisingar och tillställningar big_smile

Hon tycker dock inte om att köra så speciellt utan trivs så bra som passagerare.

Kan bara älska henne big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 107 Inlägg
9 mars 2007
Mn flickvän tycker det är ok sålänge jag inte köper för dyra saker tongue

blacken
9 mars 2007
discokapten skrev:
Jag och min flickvän hade senast ikväll ett större bråk om att jag ville köpa aerokjolar till Saaben, grejen är att man alltid (iaf med henne) kan få saker inköpta genom att överdriva.

T ex: Jag tänkte taksänka volvon och sätta i turbo i saaben, är det ok? Det kommer kosta X tusen kronor, det är naturligtvis inte OK och då kontrar man med att "Är det okej om jag köper 19" fälgar till volvo och en turbo till saaben? Då får jag faktiskt passa mig lite för hon har vissa fysiska symtom på sin ilska, det slutar med att man säger: Okej, du har rätt, jag skaffar bara en turbo till saaben och eftersom hon känner att hon har vunnit två strider så släpper hon den sista, så nu är turbon beställd.

Ska även kanske tilläga att min flickvän har 100% mer både gymnasipoäng samt universitetspoäng än vad jag har och har planer på att skaffa mig, det är ingen pantad tjej det här.

Enligt min tjej, är din tjej väldigt smart eftersom hon fått dej att tro att hon är smart ;-)

336 Inlägg
9 mars 2007
Min flickvän har alltid tyckt att bara bilen rullar så är det OK. Fälgar osv har varit onödigt.
TILLS förra våren. Då sydde hon om inredningen till bilen och efter detta så låter det annolunda. Hon var t o m med på att handla nya fälgar till sommaren samt att hon ser i fram emot ELMIA. Hon tröttnade väl på mitt bilsurfande o allt snack och började gilla? läget.
jag är tacksam :-)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Crazy
698 Inlägg
9 mars 2007
Jag låter min flickvän hjälpa till i garage och då blir hon glad och säger att det är kul. Sen är det ju bara trevligt o ha med tjejen i garaget!smile

1 653 Inlägg
9 mars 2007
Bilintresset är ganska svalt hos min tjej, men hon gillar att köra bil däremot, så när hon får kortet är det väl hög tid att se till att hon har en bil att pula med smile
En svart Golf2 med Micros helrosa interiörssortiment hade vart klockrent hehe

Får se om man lyckas få henne riktigt bilintresserad nån gång smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

German Engineering
71 Inlägg
9 mars 2007
Min sambo tycker inta om bil intresset hon snarare hatar det! Jag brukar reta henne med att siga * Jag åker till min älsarinna nu- När jag ska till garaget o skruva smile

Det är kul när det svänger!
--------------------------------------------------------------------------------

10 Inlägg
9 mars 2007
Haha that´s a good one wink

När jag sitter och surfar och säger åt henne att kolla låter det mest: Jag bryr mig inte ! 
Men en gång var hon faktiskt med och lagade min kära gamla moped. Sen om hon tyckte det var roligt eller inte vettetusan. smile

1 741 Inlägg
9 mars 2007
hahaha.. tjejen och bilintresse?! hehe... långt ifrån nåt intresse... går man ut till garaget så blir man ju inte populär alls.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

671 Inlägg
9 mars 2007
hehe... kan väl beskriva flickvännens bilintresse genom denna kommentar:

"Varför ska man trimma bilen, man får ju ändå inte köra snabbare än 110km/h"

Vi får ta å bilda ett nytt parti: Maskulint Initiativ :p

hade

Second is the first loser

Lastbilschafför
86 Inlägg
9 mars 2007
Ja har snarare problemet att få tag i en bilintresserad kille tongue
Man måste ju ha en som klarar av att laga bilen åt en så man slipper själv wink

Men ha ni tänkt på att de e inte alltid bra att ha samma intressen?? smile

Det är hårt att ligga på topp :D

Biltokig flicka
126 Inlägg
10 mars 2007
min pojkvän å jag är biltokiga båda två!

Sök