Idag när jag skulle acca iväg på motorvägen så accelererade bilen upp till typ 100 sen dog hela trycket och varvtalet sjönk till typ (fortfarande full gas) 3000 varv för att sedan få liv igen, efter det så började bilen bete sig jätte konstigt, går ojämnt som fan på tomgång och stannar och har sig efter ett tag! Varningslampan har nu tänds och det står, "Motorsystem, service erfordras", vad kan detta vara? Har precis PPC trimmat den hos BSR för 1½ vecka sen! tacksam för svar
Jag skulle tro att d e lmm. min V70 T5 gjorde så när den va kass.. skulle något tryck rör hoppa av så går bilen att köra som ändå, dock mycket slöare! ( mina hoppade av titt som tätt!! )
Bör sitta på själva luftmassemätaren! Har du misskött ditt öppna luftfilter så finns det stor risk att lmm tagit skada. Mvh C
Köpte bilen för 2 månader sen och då satt filtret på, frågade hur det såg ut när jag var på BSR och han sa att det såg frächt ut så nej jag har inte misskött det, hur dom som hade bilen innan har skött det vet jag inte, tyskimport! =S är det luftmassemätaren som sitter efter filtret, innan "motorn"??
Luftmassemätaren (LMM) sitter presis innan ditt sportluftfilter.. kolla den.. vet inte det bästa sättet men ha bilen avstängd så tar du ur kontakten och spreyar in lite kontaktspray lr liknande.. Har haft samma problem på min 850 och då va det lmm.. bytte den och då blev det bättre.. tyvärr så är det inte den billigaste delen på bilen om man säger så..
Låter troligare att du har skjutit ett tryckrör/slang. Med tanke på att det hände under acceleration, vilket just är ett kritiskt moment när du "peakar" laddet. Vad ligger laddtrycket på?
Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Låter troligare att du har skjutit ett tryckrör/slang. Med tanke på att det hände under acceleration, vilket just är ett kritiskt moment när du "peakar" laddet. Vad ligger laddtrycket på?
Har precis PPC trimmat bilen som sagt och då ställde dom upp laddtrycket till 1.2 bar, det här hände precis innan växling så det kan absolut vara det, på original LT så sa BSR killen att det låg på 1.7 bar men peakade upp på 1.0 precis innan växling, han sa dock att han fixat det nu så att det ska ligga på konstant 1.2 bar men om den fortfarande peakar på typ 1,4 bar så kan det absolut vara att man skjutit nåt!
Värt att tillägga är att bilen fortfarande går som den ska när man sedan gasar upp i fart, det här är endast på tomgång och när man släpper gasen och saktar ner!
asså seriöst ja jobbar på bilia det e ingen ide för en kille som har tummen mitt i näven att börja fel söka bilen sj när han typ ej kan byta tändstift på den.. ( ta ej illa upp men jag tkr du ska åka in till volvo så felsöker dom den sanbbt så vet du felet sen.. inga mer probs en att hålla på här å fråga massa folk som ej heller vet..