3581
Sök

Agrol Mega truck olja eller agrol nova i bil?

407 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
www.agrol.se

Hej

Undrar vad ni kunniga säger om oljan från agrol? Första som jag har i åtanke hittar ni under "smörjmedel" - "motoroljor" - "tunga diselmotorer" - "agrol mega truck" den andra jag har i åtanke hittar ni under "personbilar" och sedan heter den "agrol nova". Vad säger ni om dessa oljor i en BMW318is?

Agrol nova oljan rekommenderas till BMW bland annat men jag undrar vad ni säger om deras oljor. Far min har truck oljan i bägge bilarna (diesel) och säger att det ser väldigt fint ut i motorn efter de oljorna har fått verka. Dock så vill jag rådfråga vad ni säger först för min bil är ju en bensinare. Priset skiljer rätt bra för Castrol edge sport oljan jag tänkte köpa går på 768 riksdaler ungefär eftersom jag behöver 4,5 liter till min bil. Någon av dessa agrol oljorna kostar dock kring 20 lappen för mig att inhandla.

12 086 Inlägg
15 mars 2007
Jag kör Agrol turbo olja i min Ford, mineral 15W40.. mest för att den är jävligt billig.
Den ger inga trevliga kallstarter men funkar gör den ju smile

407 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Jo egentligen kan man väl det men jag är väldigt rädd om min bil så därför man lite rädd av att hälla i sådan olja. Lagt en hel del stålar på bilen så egentligen vill jag köpa den exempelvis castrol oljan men frågan är om det egentligen är befogat.

Andra kan tycka att det är snålt att inte lägga ordentligt med pengar på oljan men man försöker alltid spara in pengar åt olika håll. Som många säger så är den säkerligen bättre än den som fanns i bilen när den tillverkades.

En fråga till är om det är farligt att tappa ur en helsyntetisk olja och hälla i en halvsyntetisk eller vice versa?

Sedan måste jag också erkänna att castrols olja lockar eftersom den har med en hel del olika klassificeringar. I nuläget så verkar dock biltemas ligga hyfsat till för den har ändå fått relativt god kritik och är ett mellanting på agrol och castrol oljan.

Sök