3612
Sök

Spridare volvo 850 2,5 se 96 HJÄLP

4 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
Hej jag har ett problem med min volvo och jag tror att det kan va spridare som e orsaken men vill kolla om det e nån som kanske kan ge mig en bekräftelse på att det e detta som verkligen e problemet.Min bil hackar till väldigt kraftigt och samtidigt lyser motor lampan i den nu vet jag inte om den kallas motor lampan men det e den som lyser så fort det e nåt som e fel i motor eller nåt el fel??Just nu har jag ställt bilen och vågar inte köra den för att den rycker till väldigt hårt när den gör det och den gör det enbart när jag saktat in vid en korsning eller rondell och ska gas iväg igen.annars vid högre landsvägs fart så gör den ej så?vad kan det va för fel?

M.V.H Abbe

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
17 mars 2007
Hur länge sen är de du bytte fördelarlock o rotor? Kan vara en orsak.
Vilken lampa är de som lyser? Den gröna triangeln?

/// SyyHn

4 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
det e den gröna triangeln som lyser till varge gång det hackar till.har aldrig bytt fördelar lock och rotor har haft bilen nu i 8 mån typ.Sen när det vart bytt har jag inte en aning om men kan tänka mig att det vart ett tag sen nu i o me förra ägaren.

4 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
ursäkte det e en orange triangel lampa som lyser.

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
17 mars 2007
Okej.. Den är inte så dyr har jag för mig.. Så jag tycker du borde testa o byte dom... Min kompis 850 började likadant o senare så stendog den...

/// SyyHn

4 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
ok...tackar fr hjälpen!

M.V.H Abbe

Sök