5817
Sök

Trimma Nissan sunny 1,6 kat n13 108hp

5 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Hallå!

Har en Nissan sunny GTI 1,6 kat n13 som toppen är sönderslagen på pga att kamrämmen hoppa av för den tidigare ägaren.

Har tänkt att skaffa en ny topp på skroten, men jag tänkte att jag skulle passa på å höra hur jag kan få upp hästarna i bilen.. kan man borra upp toppen eller kan man ha en annan topp som man kan hitta på skroten?

Funderar även på att sätta in en turbo... vad är det för grejer jag behöver och hur mycket kommer det ungefär att kosta... vill att den ska kunna gå igenom besiktningen med.

Alla Svaren Beaktas
MVH //Lulu

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
21 mars 2007
har varit mycket snack om turbokonvertering, om du söker på det så får du upp ganska mycket + att du troligen inte kommer få bilen igenom besiktningen efter du konverterat om du inte byter ut till original..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

112 Inlägg
21 mars 2007
Kolla om du kan få tag på en N14 2.0liters gti motor o släng i en sådan, de har väll runt 140hp, eller så har väll bluebird nån turbomotor som kan funka. Men tror att inget av de här är bult on, kräver någ lite omplacering av fästen om inte nått annat

5 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
Jo får ta å kolla runt lite.. höll på å fundera på å byta motor men som sagt krongel blir det med fästerna.. + att man är vell inte så skillad på motorer än!

Blir nog bara till att hämta en ny topp på skroten

THX för inläggen

Kettunen
23 mars 2007
Därimot hade jag planat toppen några mm när du endå har den öppen ,,,

Sök