Angel eyes - ringar eller hela lyktor?

rich86
21 mars 2007 · 185 Inlägg

Tja

Sugen på Angel Eyes på min BMW E36. Någon som har erfarenhet av ringar man sätter på originalljusen? Och var man kan få tag på sådana till ett fint pris. Lätt att montera? Eller är det MYCKET MYCKET bättre att köpa färdiga ljus med angel eyes i? Priser är inte till de bättre iaf tongue

GurraG INGET ANNAT!!
21 mars 2007 · 1 725 Inlägg

jag anser att du ska köpa hela lyktor

MrLila
21 mars 2007 · 355 Inlägg

Hej!

Polaren köpte ringar till sin. FIck i ringarna på ena strålkastaren. På den andre sprack glaset..

Så köp riktiga med en gång.

Mvh Jonas, som snart har e36 A-E på sin Saab big_smile

Mvh Jonas
Carlsson
21 mars 2007 · 68 Inlägg

har ingen erfarenhet av bara ringar,men jag tycker du ska sattsa på hela ljussattser,det gjorde jag!

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!
BMW 328 cab (1995)
BMW 330 (2003)
MrLila
21 mars 2007 · 355 Inlägg

Hej!

Ni som har bytt till A-E. Har ni upptäckt att ljusbílden blivit sämre?

Mvh jonas

Mvh Jonas
Miklen
21 mars 2007 ·

Du kan ju kika på min bil..d e lösa ringar..dom lyser ungefär iaf 76 gånger bättre å snyggare än alla andra ja sett..så kör iaf på ccfl..dom andra me led eller lampor e värdekass..

rich86
21 mars 2007 · 185 Inlägg

okej...men ni som påstår att jag ska köpa hela lyktor, säg var jag hittar till ett bra pris.. Ja miklen, dina är riktigt fina. Vad kostade dem o va de svåra att sätta på?

Miklen
21 mars 2007 ·

dom kosta 1200kr POK.. dom är inte svåra att sätta dit..snarare tvärtom tongue Dock så är dom extremt känsliga för brytningar å går lätt sönder så man får vara snäll i nävarna..dock så är det ju ett måste att ha hyffsat fräscha insatser då..

klasc
22 mars 2007 · 101 Inlägg

Satsa på färdiga insatser. Monterar du i efterhand på standard lysen så får du heller inte bilen genom besiktningen. Är ej tillåtet nämligen. Se till så insatserna är e-märkta bara.
Billigast är det på stylingshopen.com kostar från 1730 kr där.

Miklen
22 mars 2007 ·

klasc skrev:
Satsa på färdiga insatser. Monterar du i efterhand på standard lysen så får du heller inte bilen genom besiktningen. Är ej tillåtet nämligen. Se till så insatserna är e-märkta bara.
Billigast är det på stylingshopen.com kostar från 1730 kr där.

Min bil gick igenom.. å så jädra jobbit e d inte att stänga av dom heller..

klasc
23 mars 2007 · 101 Inlägg

Men ska du stänga av ringarna måste du ha en extra lampa till positionsljuset. Du måste även plocka ut ringarna. Men möjligt att du kommer igenom ändå med lite tur.

rich86
23 mars 2007 · 185 Inlägg

klasc skrev:
Satsa på färdiga insatser. Monterar du i efterhand på standard lysen så får du heller inte bilen genom besiktningen. Är ej tillåtet nämligen. Se till så insatserna är e-märkta bara.
Billigast är det på stylingshopen.com kostar från 1730 kr där.

men e de något att ha då? alltså e de snygga när de väl kommit på?? Vad skiljer dem från de dyraste egentligen??

klasc
23 mars 2007 · 101 Inlägg

rich86: Vet faktiskt inte mer än att den dyra är av märket Inpro som ska hålla bra kvalite. Den billigare vet jag inte. Du får maila dem och fråga.

MrLila
24 mars 2007 · 355 Inlägg

Hej!

Skaffade mina från stylexperten.se (spons). Har inte kopplat in mina än, ska göra det imorgon. Dock ska de sluta att sälja strålkastarna med svart insats. De läcker tydligen in vatten. Så nu fick jag ta i krom istället. Men det blir nog najs endå.

Mvh Jonas

Mvh Jonas
klasc
25 mars 2007 · 101 Inlägg

MrLila: Vad fick du betala för dom?

halvorsen
28 april 2009 · 511 Inlägg

Jag köpte en hel lyktsats med angel eyes på hova.com och jag tycker att dom är rätt kass om jag ska vara ärlig en polare köpte bara ringar och jag ser ingen värre skillnad förutom att mina blinkers sitter ihop med lyktan och det är väll det enda som gör mina snyggare än hans dom lyser och ser rätt likt ut annars.

så beror lite på hur du vill att det ska se ut, skiljer inte mycket på ringarna iallfall om man beställer hos hova.com och jag betalade runt 2500-3000

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Drage
28 april 2009 · 44 Inlägg

halvorsen skrev:
Jag köpte en hel lyktsats med angel eyes på hova.com och jag tycker att dom är rätt kass om jag ska vara ärlig en polare köpte bara ringar och jag ser ingen värre skillnad förutom att mina blinkers sitter ihop med lyktan och det är väll det enda som gör mina snyggare än hans dom lyser och ser rätt likt ut annars.

så beror lite på hur du vill att det ska se ut, skiljer inte mycket på ringarna iallfall om man beställer hos hova.com och jag betalade runt 2500-3000

gammal tråd du väckte till liv tongue

till hovas med fleras försvar, kompletta strålkastare håller mkt högre kvalitet på ringarna än ccfl men det borde väl de flesta känna till vid det här laget. ccfl är skräp, oavsett leverantör, en eloge till de företag som valt att sluta sälja dessa. känner flera som behövt byta ringar eller "inverter" flera ggr o det har inte varit samma märke på grejorna

tillbilen.se = i like my sponsor
Miklen
28 april 2009 ·

..Mina ringar har hållt i 5 år tills nu då en inverter gått åt skogen men det beror snarare på yttre våld än dålig kvalité..Sen har ja inte sett NÅGON 3e parts insats me ringar som lyser lika snyggt som lösa ccfl ringar.. speciellt inte lika tydligt i dagsljus..

d.fagersten
12 november 2011 · 150 Inlägg

Lånar tråden, jag söker angeleysringar att sätta i min E38 /standardlyktor) Vill ha ringar som inte är xenonfärgade led eller liknande utan vanliga gula som e är på en E39 från 2001. Någon som kan tipsa var jag kan hitta detta?

Kör lite av varje ;)
demk
21 januari 2013 · 680 Inlägg

vad är de för skillnad på svarta angel eyes och svarta angel eyes med ccfl??

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang