Bilen "hackar" VW Golf II -91

ToDi General Sydland
22 mars 2007 · 47 Inlägg

Tjena!

Nån som kan hjälpa mig med mitt problem.

Min bil den "hackar" när jag släpper på gasen. Spelar ingen roll viket varvtal jag har fast man märker det mycket mer vid högre varv.
Det hjälper inte heller att släppa gasen sakta.

Tänkte om ni har några tips vad jag ska kolla för att kanske lösa problemet.

Jag kör en VW Golf II 1.8 -91

/General Sydland
Kettunen
22 mars 2007 ·

Kollat så bilen går på alla burkar?

ToDi General Sydland
22 mars 2007 · 47 Inlägg

Ja det är jag. Den har "hackat" så här sedan ett bra tag sedan fast nu har det blivit värre.

Detta "hackandet" har inte påverkat bilen på något sätt utom att den hackar. Kär jag på tvåan och släpper gasen så hoppar hela bilen precis som om den hopar ur växel och i växeln igen.

Det gör mig tokig..

Senast redigerat av sirtodion (22 mars 2007)

/General Sydland
Kettunen
22 mars 2007 ·

sirtodion skrev:
Ja det är jag. Den har "hackat" så här sedan ett bra tag sedan fast nu har det blivit värre.

Detta "hackandet" har inte påverkat bilen på något sätt utom att den hackar.. hehe.

Hehe okeey bra smile
jaa det låter väldigt skumt tycker jag. Kolla tändings systemet dårå? Så inte rotorn är sprucken eller liknande

ToDi General Sydland
22 mars 2007 · 47 Inlägg

Okej. Ska kolla upp det till helgen när jag har mer tid.

Kom gärna med mer förslag på vad som kan tänkas vara fel.

/General Sydland
DrDude
22 mars 2007 · 210 Inlägg

É det förgasare på den?
Kolla isf packningen under den... brukar gå sönder då o då...
Fast då får man mest problem med o starta den ibland...
Kanske kan göra så också, vet inte riktigt.

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
Madhouse
22 mars 2007 · 1 079 Inlägg

91 har väl insprutning vad jag vet
Hmm svårt att säga men det låter som tändrelaterat, jag skulle iaf testa med att byta tändstift och övriga slitdelar bland tänddelarna, tändkablar, rotor, fördelarlock, ev testa med en annan tändspole.

Ev bränslefilter, luftfilter, se över vacuumslangar om det är någon som hoppat av/spruckit och dyl. Svårt att säga är bilen välservad så är mkt av tänddelarna och filter bytta med jämna mellanrum.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
ToDi General Sydland
22 mars 2007 · 47 Inlägg

Det är insprutning på den.

Jo det var ett tag sedan tändstiften osv blivit bytta. Ska kolla slangar osv med.

Tack för alla tipsen jag ska kolla upp detta! big_smile

Det har varit till stor hjälp! tongue

Tack!

/General Sydland
Cirreman
22 mars 2007 · 24 Inlägg

Jag hade en Golf -90 som oxå hackade. Det blev värre och värre, tills bilen var i stort okörbar. Det lamda-sonden det var fel på. Kolla den. smile

/Christian

rillhe
22 mars 2007 · 26 Inlägg

har en golf 2 från 84 som oxå började hacka mer å mer å till sist la den av å de va soppa pumpen på den lyssna efter nåt gnällade ljud om du hör de så kan de ju va pumpen på din bil med...

ToDi General Sydland
22 mars 2007 · 47 Inlägg

Jag har redan bytt lamda-sonden fast det gjorde ingen skillnad tyvärr.....



rillhe skrev:
har en golf 2 från 84 som oxå började hacka mer å mer å till sist la den av å de va soppa pumpen på den lyssna efter nåt gnällade ljud om du hör de så kan de ju va pumpen på din bil med...

Jag hörde ett väldigt gnällande ljud för 3veckor sedan när jag hade bilen på tomgång. Stängde av bilen och startade den igen så var det borta.
Det var ett högt ljust ljud om man kan säga så. Trodde det var nån fläkt som strulade.

/General Sydland
rillhe
22 mars 2007 · 26 Inlägg

på min golf lät det nån stans under i från å ganska högt. kanske e dax för dej att kolla om de e nått mrd pumpen eller nåt filter så slipper man stå i en vägren me en trasig bil..

ToDi General Sydland
23 mars 2007 · 47 Inlägg

rillhe skrev:
på min golf lät det nån stans under i från å ganska högt. kanske e dax för dej att kolla om de e nått mrd pumpen eller nåt filter så slipper man stå i en vägren me en trasig bil..

Men jag borde inte bilen hacka hela tiden om det är fel på bensinpumpen? Det hackar bara när jag släpper gasen och inte annars. Bara ibland att när man gasar när den e kall vill den dö i början precis som om den inte får bensin eller att det inte tändstiften tänder.

För ett tag sedan stanna bilen när jag precis startat den och skulle växla till 2:an. Den bara dog och batteri lampan lös startade den igen och allt funkade.

Senast redigerat av sirtodion (23 mars 2007)

/General Sydland
rillhe
23 mars 2007 · 26 Inlägg

hade i stort sätt samma problem och typ en månad senare hörde man de där gnällande ljudet å bilen började rycka som fan när man körde känndes typ som den stängdes av och startades igen uder loppet av nån sekund sen ryckte de till flera gånger på racken å bilen tvär dog hoppas de inte är samma problem på din men kan vara värt att kolla upp..

ToDi General Sydland
23 mars 2007 · 47 Inlägg

rillhe skrev:
hade i stort sätt samma problem och typ en månad senare hörde man de där gnällande ljudet å bilen började rycka som fan när man körde känndes typ som den stängdes av och startades igen uder loppet av nån sekund sen ryckte de till flera gånger på racken å bilen tvär dog hoppas de inte är samma problem på din men kan vara värt att kolla upp..

Okej! Har du nått tips på hur jag kan kolla om det är fel på pumpen?

Jag har inte riktigt ekonomi just nu till att köpa en ny.

/General Sydland
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang