Lackval??? synpunkter?

NeQu
24 mars 2007 · 19 Inlägg

tja ...har lacktid om 2 veckor å lackeraren har inte fått iväg lackproverna än....hade tänkt lacka bilen i klarröd candy,men ville naturligt vis se färgen innan ..så nu måste ja ha lite alternativ........vad tror ni om vanlig JÄTTE röd , eller JÄTTE svart???  vill ju ändå att bilen ska "synas" lite extra..... men ändå inte för mycket....... tacksam för hjälp!!!!

LillNaisarn
24 mars 2007 ·

klar röd skulle jag rösta på wink

Stila
24 mars 2007 · 8 Inlägg

Grymt mycke röd

NeQu
25 mars 2007 · 19 Inlägg

mmm tror de får bli klarröd.......med 2 lager lack på.....blir ju så solblekt annars...

ToBe www.maniacracing.se
27 mars 2007 · 494 Inlägg

Tja det beror ju på vad du har för baslack på bilen Men har du en vit så blir det Mycket snyggt eller en silvermetalic...Men ett litet tips ha någon baslack med Metalic i

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
NeQu
28 mars 2007 · 19 Inlägg

nu börjar de bli panik!!!! 2 helger på mig att plocka isär hela bilen å bestämma färg.......varför ska man ha en metalic färg som bas ??? ger de nån effekt??? ja e nollad på lackdelen .....snälla lite tips å hjälp här nu!!!!!!

LillNaisarn
28 mars 2007 ·

för det är väll bas färgen som bestämmer vad det är för typ av lack sen kan man lägga på x-tra effekter i bland annat klarlack
(nu får någon rätta mig om jag skrivit fel eller om ngn bara vill fylla ut lite mera)

NeQu
28 mars 2007 · 19 Inlägg

mmm funderade på att lägga nån effekt i klarlacken, men e de inte risk att de blir kladdigt??andra ideer ????

ToBe www.maniacracing.se
28 mars 2007 · 494 Inlägg

Humm det är Lite svårt att Skriva men jag försöker...Du ville ha en Candy va ?? och om du ska ha det så Blir det Mycket snyggare med en Basmetalic annars heter det Solid. Det är allså den Lack som man Läger först Heter även toplack med då dehöver man ingen klarlack på. Och vill du ha en effekt i Klarlacken typ rödcandy med lite typ blå perl kanske ?

Allså om du har en ljus metalicbas typ vit så blir det mycket mer effekt i Solen annars så tänker men inte på att det är en Candylack

Det va mycket svårare en va jag trodde att förklara detta Mycket lättare på Skolan Pluggar till billackerare.Men om det är något så skriver jag det snart

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
ToBe www.maniacracing.se
28 mars 2007 · 494 Inlägg

LillNaisarn skrev:
för det är väll bas färgen som bestämmer vad det är för typ av lack sen kan man lägga på x-tra effekter i bland annat klarlack
(nu får någon rätta mig om jag skrivit fel eller om ngn bara vill fylla ut lite mera)

Nja Inte riktigt Om du typ vill ha en perl p ådin bil så kan man göra det på två sätt
Första är o lägga en baslack först o sen perlen och sen Klarlacken.
Andra sättet är att först lägga Basen o sen Blanda i perlen i Klarlacken o då ser det ut som om att perlen ligger o typ flytter uppe på  bilen som om man typ kan Köra ner hella armen i Lacken!!!!!

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang