6519
Sök

Bensinen försvinner utan förklaring??! SAAB 9000 2.0t16 -85

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Min bensin försvinner utan att det är läckage (luktar inge bensin) och det är inte heller någon som slangat (låst tanklock) och jag har inte heller legat på med högerfoten så ofantligt mycket.

tankade 40L Mätaren visade aldrig ens 35L och efter 20.5 mil fick jag bensin stopp:S

Den digitala mätaren som visar genomsnitts förbrukning har legat på runt 13-14L/100km hela tiden ibland lägre dock.

Någon som vet vad som är felet? har vart så här ett tag nu och ekonomin kör ihop sig p.ga detta problem hmm

"Liberty of thought is the life of the soul"

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 mars 2007
Hej, kolla hur avgasvärdena ser ut, kan vara helt uppåt väggarna om något pajat. Bilen kan gå i säkerhetsläge och öser in soppa för att inte bränna ventiler...

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Hej, kolla hur avgasvärdena ser ut, kan vara helt uppåt väggarna om något pajat. Bilen kan gå i säkerhetsläge och öser in soppa för att inte bränna ventiler...

Okej.. hur kan jag kolla detta på enklaste sättet?

Hörde idag något som lät som om en ventil knackade sad

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 mars 2007
Men en avgasmätare, be en mekaniker att bara lukta lite när bilen är igång så märker de direkt om han får massor med för mycket soppa...

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Men en avgasmätare, be en mekaniker att bara lukta lite när bilen är igång så märker de direkt om han får massor med för mycket soppa...

Okej får se om det kan ordnas i veckan...vet du hur mycket det går på bara för att få dom att göra detta? här finns ju ANA där dom snart tar 1000kr för att byta en ´kylar slang..lite knepiga med sånt här men som sagt..pris bara för att få kollat upp det?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 mars 2007
Beror på hur de är att tas med, kan du bara åka in och få det lite snabbt kollat så brukar man kunna komma tilbaka med tårta men ska man boka tid kan det kosta mycket...

Sök