1654
Sök

Har lite problem med min TT!

126 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
tempmätaren stiger till max, men motorn ökar ej i temp, vad kan detta vara fel? är det vanligt? är det dyrt att åtgärda?

Mvh/ Björk
Senast redigerat av bjooork (25 mars 2007)

Sponsorer och Samarbetspatners:
R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

25 mars 2007
Är väll ett ganska vanligt fel på TT?

Många har fått bytt hela panelen...
Finns lite trådar på NA ang detta.

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

397 Inlägg
25 mars 2007
Jag hade så på min saab..
Det var tempgivaren som var paj.. den vandrade lite hur som helst.. ibland gick den i topp och låg där, för att sedan vandra ner osv..
Tempgivaren kostar inte många hundringar och sitter fastskruvad i blocket.. vet inte hur det är med audi men saaben hade så iaf..

Lycka till..

/Staff

126 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Är väll ett ganska vanligt fel på TT?

Många har fått bytt hela panelen...
Finns lite trådar på NA ang detta.

har kollat där, dom tror det är Kombiinstrumentet kostar mellan 4000-8000kr + arbete:(

Mvh Björk

R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

126 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
WasteGate skrev:
Jag hade så på min saab..
Det var tempgivaren som var paj.. den vandrade lite hur som helst.. ibland gick den i topp och låg där, för att sedan vandra ner osv..
Tempgivaren kostar inte många hundringar och sitter fastskruvad i blocket.. vet inte hur det är med audi men saaben hade så iaf..

Lycka till..

/Staff

min stiger till toppen, sen stannar där:(

R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

Allfixare
1 475 Inlägg
25 mars 2007
kolla felkoder...

126 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
fish skrev:
kolla felkoder...

får göra det men den ska leveras denna veckan:P

R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

126 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
lämnade in han idag på felsökning det va kombi-instrumentet, dom skulle ha cirka 10000 för att byta det:S

R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
auch fifan vilken jobbig utgift sad

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 mars 2007
så länge motorn är frisk så behöver man inte hålla reda på tempen tongue hade aldrig slängt ut dom pengarna utan hade då hellre gjort en egen lösning så att man ser när motorn blir tex 100 grader .. de kostar ju  under 500 kr att  bygga en egen lösning ..  kostar knapp 100 kr om man har lite rör osv

126 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
så länge motorn är frisk så behöver man inte hålla reda på tempen tongue hade aldrig slängt ut dom pengarna utan hade då hellre gjort en egen lösning så att man ser när motorn blir tex 100 grader .. de kostar ju  under 500 kr att  bygga en egen lösning ..  kostar knapp 100 kr om man har lite rör osv

men det är tyvärr inte så populärt med egen lösning när man ska sälja:P

R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

1 059 Inlägg
28 mars 2007
Xuri skrev:

seriöst svar ..det som skiljer volvo o audi ägare:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

126 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
racefan skrev:
Xuri skrev:

mycket bra sagt:D

R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 mars 2007
bjooork skrev:
racefan skrev:
Xuri skrev:

mycket bra sagt:D

har inget å göra om vad det är för bilmärke ägaren har i detta fallet (eller jo kanske lite för jag behöver ingen fläkt på min om jag inte står ute i 20+ på tomgång i 5-10 min) Nä men dom flesta som har fungerande tempmätare kollar inte på skiten och sen när den går sönder så blir dom oroliga att något kanske händer eller så stör dom sig bara ...en egen lösning är ju precis lika bra som den som sitter orginal ...så länge bilen inte kokar so what ? fixa skiten kan du göra när du säljer den ? någon som förstår mitt resonemang ?

Kollar ni alltid på tempmätaren ?
hur stor e risken att ni lägger era maskiner?
borde ni vara rädda för att lägga era maskiner ?

men visst jag ska vara tyst ni får gärna lägga pengar till ingen nytta enligt mig..

736 Inlägg
28 mars 2007
Nåja, många motorer har skurit p.g.a att man inte tittat på tempmätaren när man kört på motorvägen och kylaren börjat läcka... Men att köpa en extramätare som håller koll på vattentempen, samt oljetemp och nått till till a-stolpen så är det kirrat. Får nog förståelse från köparen om det kostar 10000 att fixa...

Edit: Inget ont om just Audi men jäkla dyrt att byta minsta elektronikpryl nu för tiden. Felet ligger väl förmodligen i en trasig kondring någonstans som kostar 2 kr. Synd att det inte finns system att lämna in sin trasiga elpryl och få en annan lagad till rimligt pris.
Senast redigerat av frasse4 (28 mars 2007)

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 mars 2007
frasse4 skrev:
Nåja, många motorer har skurit p.g.a att man inte tittat på tempmätaren när man kört på motorvägen och kylaren börjat läcka... Men att köpa en extramätare som håller koll på vattentempen, samt oljetemp och nått till till a-stolpen så är det kirrat. Får nog förståelse från köparen om det kostar 10000 att fixa...

Edit: Inget ont om just Audi men jäkla dyrt att byta minsta elektronikpryl nu för tiden. Felet ligger väl förmodligen i en trasig kondring någonstans som kostar 2 kr. Synd att det inte finns system att lämna in sin trasiga elpryl och få en annan lagad till rimligt pris.

Jo sen tänkt jag inte på att audi kanske inte har som volvo (850 osv) att dom har både temp och nivåmätare ...  då förhindrar man ju risken för motoras...

Sök