5206
Sök

vad beöver jag mer i min Bmw 318e30?

Bmw forever
191 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
jag funderade på om jag skulle sätta en liten turbo i min bil,till att börja med....var finns det någon ny billig turbo eller begagnad turbo å delar så man får det att löpa?var skulle ni tro att priset skulle hamna om jag skulle göra alla installationer själv och vad mer skulle jag måste göra åt turbon än större avgas rör ic m.m.

tacksam för svar!!!!!cool

''burn rubber not you soule''

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
26 mars 2007
Ja hoppas du vet detta om din motor, saxat från www.autopower.se
316i/318i M40 (Rak 4:a 8 ventiler) 88-
M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler.

Om jag var du skulle man inte riktigt våga sej på en konvertering på en redan felkonstruerad motor.

166 Inlägg
26 mars 2007
Använd sökfunktionen finns mängder med trådar om just turbokonvertering. Finns även Klistrad faktaruta om det.

Bmw forever
191 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
det knaske skulle vara bäst då att bygga på en anna bil typ 323 eller nåt finns det förslag om bilar runt 20 000 - 40 000 klassenvill inte ha någon volvo

kna man fixa så att mna får värme i en bubbla?hur?pris?

''burn rubber not you soule''

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
26 mars 2007
Köp en 325:a e30 den är nog ett bättre utgångsobjekt.

Sök