5782
Sök

ang dump till octavia rs

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Goddagens

En liten fundering vad man ska ha för dump till octavian om man ska ha öppen eller återcirkulerande har hört att det beror lite på vart turbon sitter osv.
Någon som har förslag på en dump som ger ett härligt pysljud och kanske till och med slippa dedär brickorna?
tack på förhand.
Octavian laddar 0.7bar btw

550 Inlägg
26 mars 2007
Du ska ha en återcirkulerande. Vil du ha mer ljud så montera ett öppet luftfilter. Givetvis avskärmat.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
luftfilter är fixat smile tack för svar. om man vill ha en med lite kvalite vart köper man den då? smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
http://www.creatix.se/Shop/Index.php?ArtId=CRBOV06 någon som använder denna och vet om det är något att ha?

79 Inlägg
26 mars 2007
Jag kör med en SAAB 9-5 orginal avlastningsventil/bypas/dumpventil (Bosch).
Det är en återcirkulerande avlastningsventil som tydligen ska fungera upp till 1.4-1.5 bar utan problem. Du hittar den hos Bröderna Larsson (SAAB) för 3-400 kr (minns inte riktigt vad jag gav för den). Den dumpar inte lika högt som en öppen dumpventil, men det hörs och den är enkel att installera!

Edit: Kollade precis på den avlastningsventilen du länkade till och tycker att det är mycket  mer prisvärt att köpa Bosch ventilen än den! Då får du en riktig ventil istället för nått kinasvarvat för halva priset! (Om du kan stå ut med att den är helsvart och i plast)
Senast redigerat av Badass (26 mars 2007)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
tack för tippset badass om man vill att det ska pysa lite högre då är det öppen som gäller förmodar jag?

Solfilmsmontör
950 Inlägg
27 mars 2007
dusty skrev:
tack för tippset badass om man vill att det ska pysa lite högre då är det öppen som gäller förmodar jag?

Ja, men då måste du ha en mapsensor.

edit: Kolla denna länken står lite mer info. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=37920
Senast redigerat av Kornz (27 mars 2007)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
mycket bra info tack kornz tror det får bli en sån som badass tippsade om då smile kanske borde åka å köpa en direkt smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
har läst på lite här och hittat lite spännande info det är så att jag verkar ha både LMM och mapsensor på min octavia och om jag fattat det hela rätt så borde det inte vara några problem att ha en öppen då?

79 Inlägg
27 mars 2007
Du kan ha en öppen dump om du kan spänna upp den så hårt att den inte öppnar på tomgång eller i närheten. (Vilket inte borde vara några problem)

Köper du en återcirkulerande så måste du även ha en slang och t.ex. en bordsgenomföring (Till båtar) för att kunna dra tillbaka luften till slangen som går från LMM till turbo.

Jag får väll gassa om dig nästa gång jag ser din bil i stan så du får höra hur min dumpventil låter... wink
Senast redigerat av Badass (27 mars 2007)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Badass skrev:
Du kan ha en öppen dump om du kan spänna upp den så hårt att den inte öppnar på tomgång eller i närheten. (Vilket inte borde vara några problem)

Köper du en återcirkulerande så måste du även ha en slang och t.ex. en bordsgenomföring (Till båtar) för att kunna dra tillbaka luften till slangen som går från LMM till turbo.

Jag får väll gassa om dig nästa gång jag ser din bil i stan så du får höra hur min dumpventil låter... wink

hehe precis wink någon som vet vad det ska va för dumplock till skoda octavia rs?

Sök