behöver hjälp bmw e30

RockSolid
30 mars 2007 · 97 Inlägg

nu är det så att min motor tar in vatten i oljan och jag vet inte vad det är för fel har bytt block packningen men blev ingen skillnad inga sprickor  toppen lr liknande häller.. sen så funderar juag på om nya 325 motorn passar på gammla lådan som jag har.. (automat)

Kia optima (2015)
Volvo 740 Turbo Intercooler "m50 Turbo" (1988)
Audi a4 2.0tdi quattro s-line "vossen cv3" (2008)
precision
30 mars 2007 · 2 652 Inlägg

gjorde du rent ordentligt när du bytte packning. ?

isakare
30 mars 2007 · 272 Inlägg

Sprickorna sitter normalt uppåt i toppen, oftast i andra kamlagret bakifrån, kamen måste tas bort för att se dom. På min bil var sprickan så fin att man nästan behövde förstoringsglas för att se den (tunnare än ett hårstrå)

Åker helst på is =)
Comara Full Gas
30 mars 2007 · 51 Inlägg

RockSolid skrev:
nu är det så att min motor tar in vatten i oljan och jag vet inte vad det är för fel har bytt block packningen men blev ingen skillnad inga sprickor  toppen lr liknande häller.. sen så funderar juag på om nya 325 motorn passar på gammla lådan som jag har.. (automat)

Du skulle ha planat toppen då du bytte top packningen för toppen brukar bli lite skev på dom där om man råkar köra dom varm.!
automat lådan bör passa på en 325/525  motor(M20B25)

Sotar_n81 Svetsare/Smed/Skrotnisse
30 mars 2007 · 206 Inlägg

Comara skrev:

RockSolid skrev:
nu är det så att min motor tar in vatten i oljan och jag vet inte vad det är för fel har bytt block packningen men blev ingen skillnad inga sprickor  toppen lr liknande häller.. sen så funderar juag på om nya 325 motorn passar på gammla lådan som jag har.. (automat)

Du skulle ha planat toppen då du bytte top packningen för toppen brukar bli lite skev på dom där om man råkar köra dom varm.!
automat lådan bör passa på en 325/525  motor(M20B25)

Tror oxå på skev topp,planing vore på sin plats. Har vart ute för det 2ggr. Växellådan bör passa rätt av.
Lycka till!

"Den kan vara bra att ha"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang