Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
2 juni 2007 · 4 190 Inlägg

ToXtreme skrev:
Vilken tid på året fyller du? smile

Juni alltså om 22 dagar tongue haha
(24juni)
så då blire nästa sommar mercan kommer rulla ute på uppsalas vägar örhoppningsvis smile
mvh kimpa

ToXtreme
2 juni 2007 · 3 627 Inlägg

kimpan_90 skrev:

ToXtreme skrev:
Vilken tid på året fyller du? smile

Juni alltså om 22 dagar tongue haha
(24juni)
så då blire nästa sommar mercan kommer rulla ute på uppsalas vägar örhoppningsvis smile
mvh kimpa

Jasså du fyller år så sent?hmm Isåfall så kan du ju räkna med att ha kortet tidigast i slutet av sommarn sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
3 juni 2007 · 4 190 Inlägg

ToXtreme skrev:

kimpan_90 skrev:

ToXtreme skrev:
Vilken tid på året fyller du? smile

Juni alltså om 22 dagar tongue haha
(24juni)
så då blire nästa sommar mercan kommer rulla ute på uppsalas vägar örhoppningsvis smile
mvh kimpa

Jasså du fyller år så sent?hmm Isåfall så kan du ju räkna med att ha kortet tidigast i slutet av sommarn sad

jo de är lite sent menvafan de är ju inte december iallefall.. skönt att kunna köra runt på sommarlovet oxå smile
nej nej.. inte i slutet av lovet inte tongue
får kortet av skolan.. så jag skriver provet i skolanm innan man slutar för terminen och sedan kör jag bara upp när jag fyllt 18 d¨får jag pappera och kan börja köra sen smile
mvh kimpa

waldoo
3 juni 2007 · 40 Inlägg

ser bra ut. ska du  ha samma färg på bilen???
Tyckte den fottfarande var för hög efter att du satt på sänkningsats eller är det bilden som lurar mig ?

_________________________________________
Varför köra rakt fram när man kan köra på tvären.
__________________________________________
Volvo 744 (1987)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
3 juni 2007 · 4 190 Inlägg

waldoo skrev:
ser bra ut. ska du  ha samma färg på bilen???
Tyckte den fottfarande var för hög efter att du satt på sänkningsats eller är det bilden som lurar mig ?

Tackar tackar smile
Nä den ska bli vinröd men blev faktiskt lite sugen på en lite gråare färg nu tongue
så jag får se men lackningen sköteer jag själv i lackbox så de blir billigt..

Jo alla säger det men de är nog bilderna som ljuger lite..(bilderna är tagna direkt efter den vart ner släppt oxå) för jag är 179 lång och bilen är under bröstet på mig så den är nog allt sänkt kan jag lova tongue
Men den är i perfekt höjd.. en polare sänkte sin merca till 50mm ibak och den skrapar i i varenda gupp så jag gjorde nog ett bra val smile

mvh kimpa

twostroke
7 juni 2007 · 125 Inlägg

tjena! hur går det med mercan? du har varit lite dålig på uppdateringar på sista tiden!

Team-Adolfsson Gödseldräng
7 juni 2007 · 4 529 Inlägg

om du kollar mina galleri bilder så ser du mercedes snyggaste färg dom på äldre bilarna smile
liknar lite granit grå nästan svart
ovanlig färg är det men jävligt snygg finare än vinröd wink

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 juni 2007 · 4 190 Inlägg

twostroke skrev:
tjena! hur går det med mercan? du har varit lite dålig på uppdateringar på sista tiden!

Tackar för omtanken smile
jag har inte uppdaterat så mycket på sistonde pga att morsan och farsan är i spanien och de har koll på det ekonomiska.. plus så ska pappa bjuda på plåt till bilen nu när jag fyller 17 big_smile
Men just nu bor jag hos min flickvän ett tag sedan åker jag hem till helgen tongue
ska tillexempel sälja crossen i morrn kanske.. tjänar in lite pengar då smile

Hur gåre själv då?
mvh kimpa

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 juni 2007 · 4 190 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
om du kollar mina galleri bilder så ser du mercedes snyggaste färg dom på äldre bilarna smile
liknar lite granit grå nästan svart
ovanlig färg är det men jävligt snygg finare än vinröd wink

Hitta ingen färg.. men vet vilken du menar..
men jag tror den där färgen jag tänkte mig blir snyggare.. den blir ju egenblandad så det kommer nog bli grymt  ska du se wink hehe

Hur gåre me merca letandet då?
mvh kimpa

Team-Adolfsson Gödseldräng
8 juni 2007 · 4 529 Inlägg

kimpan_90 skrev:

Team-Adolfsson skrev:
om du kollar mina galleri bilder så ser du mercedes snyggaste färg dom på äldre bilarna smile
liknar lite granit grå nästan svart
ovanlig färg är det men jävligt snygg finare än vinröd wink

Hitta ingen färg.. men vet vilken du menar..
men jag tror den där färgen jag tänkte mig blir snyggare.. den blir ju egenblandad så det kommer nog bli grymt  ska du se wink hehe

Hur gåre me merca letandet då?
mvh kimpa

hehe merca letandet är nerlagt tongue
blir japs istället för svårt att få tag på den mercan jag vill ha
så kommer bli en 200sx s14 wink
men om du kollar på mercan jag har på bild så ser du den färgen redigt snygg

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
8 juni 2007 · 4 190 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

kimpan_90 skrev:

Team-Adolfsson skrev:
om du kollar mina galleri bilder så ser du mercedes snyggaste färg dom på äldre bilarna smile
liknar lite granit grå nästan svart
ovanlig färg är det men jävligt snygg finare än vinröd wink

Hitta ingen färg.. men vet vilken du menar..
men jag tror den där färgen jag tänkte mig blir snyggare.. den blir ju egenblandad så det kommer nog bli grymt  ska du se wink hehe

Hur gåre me merca letandet då?
mvh kimpa

hehe merca letandet är nerlagt tongue
blir japs istället för svårt att få tag på den mercan jag vill ha
så kommer bli en 200sx s14 wink
men om du kollar på mercan jag har på bild så ser du den färgen redigt snygg

Okej.. vafan de är ju bara skit ju tongue inte illa menat men de har ju inge bra motorer exakt.. hoppas du hittar en iallefall snart då wink

Jo men den färgen jag kommer välja som ännu är en hemlis tongue kommer bli grym den me wink
mvh kimpa

twostroke
8 juni 2007 · 125 Inlägg

ska bli grymt intressant:)

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
13 juni 2007 · 4 190 Inlägg

Har inte hänt så mycket än hmm fick sommarlov igår big_smile och har inte varit hemma mycket..
Så nu i veckan fick jag veta att farsan köpt ett partytält som ska ställas upp som "garge" till Mercan när rosten ska bytas mot ny plåt och slipning..

Det ska ställas upp till helgen. sedan börjar allt de tråkiga tongue
mvh kimpa

darkwizard Fordonstekniker
13 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Då blir det väl bild tagning på alla dom SMÅ rosthålen. lol

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
13 juni 2007 · 4 190 Inlägg

darkwizard skrev:
Då blir det väl bild tagning på alla dom SMÅ rosthålen. lol

Va? tongue nu hänger jag inte med..
Har bara något hål sedan bara ytrost och en del plåt ska bara bytas ut eftersom en den delar är kända att rosta..
mvh kimpa

Olzzon Pirat
14 juni 2007 · 426 Inlägg

Riktigt roligt projekt! smile Våra mercor verkar vara i lika "gott" skick, fast du gör ett bra jobb med den! Gillar verkligen nya inredningen, mycket snyggare än den förra du hade. smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
14 juni 2007 · 4 190 Inlägg

Olzzon skrev:
Riktigt roligt projekt! smile Våra mercor verkar vara i lika "gott" skick, fast du gör ett bra jobb med den! Gillar verkligen nya inredningen, mycket snyggare än den förra du hade. smile

Tackar tackar smile
Jo precis,, din såg inte så dum ut den inte.. de du ska kika efter är rost.. för det kan finnas tongue
Tackar smile håller me dig helt wink
mvh kimpa

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
14 juni 2007 · 4 190 Inlägg

Dagens uppdate!

Tja alla. va ett tag sedan man uppgraderade här, mende beror på utlandsresa och tid och pengar som har behövts tongue

Nu till dagens "syslor"..
Har inte hänt mycket men när ändå flickvännen och jag var ute och cyklade så fick jag en liten kick att vi åker till skroten i uppsala tongue
och när vi gått där ett tag så tänkte jag " Nu drar vi. inga mercer här" då fick jag syn på en mercedes 230 och den såg fräch ut som bara den.

Kollade runt på bilen och fick se att orginalratten satt där fast jag vill inte ha den ratten, men den va i fintskick. Då såg jag växelspakdamasken som va jädringt fin och inga märken på den så den tog jag först av allt.
Så ser den ut smile
http://www.geting.se/image.php/48315-DSC00207.JPG

Sedan när vi precis tänkte gå och höra va skrot nissen skulle ha för den så såg flickvännen att Mercan hade taklucka och jag vart ju självklart glad eftersom de va en eldriven taklucka så jag började gräva i skuffen och sedan fick jag ut motorn.
På motorn fanns den en plasthylsa så man skulle kunna öppna luckan manuellt utan problem (Fanns inte på min sad )
http://www.geting.se/image.php/48318-DSC00212.JPG


Så när jag skruvat bort grejerna så gick vi in till skrotnissarna och då säger min flickvän "Hej det är sara, eran granne" och jag kollar häpnat på henne yikes (Hon hade inte sagt det tidigare )
De va glada att hon hälsat och de gav mig alla grejerna gratis smile


http://www.geting.se/image.php/48316-DSC00209.JPG

http://www.geting.se/image.php/48317-DSC00211.JPG
Ett paket som innehöll detta kugghjulet skulle kosta 500kr och lite annat som inte behövs, så gratis är bra big_smile




Ursäkta bildkvalliten och mycke text tongue
mvh kimpa

Simppi too fast to live, too young to die
15 juni 2007 · 357 Inlägg

där ser man! wink allt finns på skroten ^^,
kul att du fick de gratis också tongue

edit: skroten i uppsala besökte ni sa du... finns de någon bra mercedes-butik i uppsala då? roll kommer komma över till sweden i början på augusti å ska va en vecka i trakten så de skulle va kul å åka in å se isf coolwinkbig_smile

mvh

Senast redigerat av Simppi (15 juni 2007)

LillNaisarn
15 juni 2007 ·

Team-Adolfsson skrev:
om du kollar mina galleri bilder så ser du mercedes snyggaste färg dom på äldre bilarna smile
liknar lite granit grå nästan svart
ovanlig färg är det men jävligt snygg finare än vinröd wink

Blauschwarz heter färgen om man vill vara mera exakt, och den är inte så jätte ovanlig.
är svårt att fånga färgen på bild tycker jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang