1862
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
rs niklas skrev:
har suttit å läst denna tråd i 4 timmar nu mina ögon är 4 kantiga phuu.
jag är riktig saab bög men måste ge dig ett jävla stort berömm för allt jobb du gjort på din bil den kommer bli en pärla mvh niklas

Oj, Man får tackar så mycket big_smile
Och de där me 4 kantiga ögon lät inge kul tongue
Man tackar så mycket! värmde helt klart big_smile
Japp de hoppas jag med smile
mvh kimpa

304 Inlägg
2 januari 2008
Har kollat igenom din tråd nu. Lite längre en min tongue Det ser ju riktigt bra ut smile fortsätt arbeta på så kommer detta bli riktigt bra big_smile
Mvh Albin.

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

4 299 Inlägg
4 januari 2008
Nåt jag kom å tänka på, hur ska du göra me fälgarna. Ska du köra på dom du har lr ska de bli nya???

De står säkert nånstans men jag orkar inte kolla igenom varenda sida. De e ju så många nu tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
albin715 skrev:
Har kollat igenom din tråd nu. Lite längre en min tongue Det ser ju riktigt bra ut smile fortsätt arbeta på så kommer detta bli riktigt bra big_smile
Mvh Albin.

Oj jäklar big_smile
Tackar för att någon orkar läsa tråden från start fortfarande tongue hehe
Jo den är ju lite längre.. tongue
Tackar tackar, och desamma till dig smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Nåt jag kom å tänka på, hur ska du göra me fälgarna. Ska du köra på dom du har lr ska de bli nya???

De står säkert nånstans men jag orkar inte kolla igenom varenda sida. De e ju så många nu tongue

Tja! smile
Nä de jag har nu blir trodligen vinterfälgar kan jag lova.. lacksläpp och klarlacken på den har oxå börjat släppa, så får se hur jag gör me dem om jag blästrar dem och målar dem vite eller nåt tongue
Men ett par nya fägar kommer garanteras köpas in.. vill ju ha ett par nya fälgar sen, får se om jag hittar ett par sportiga eller djupa fälgar.. letar för fullt nu tongue

Förtsår att du inte orkar leta genom 102sidor tongue haha
mvh kimpa

1 892 Inlägg
5 januari 2008
tjenare, hur går det för dig???
ja jag vet inte hur jag ska göra om jag ska köra på splittersen.. känns som det vore att fuska mig igenom mitt bygge..  jaa vi får se hur det blir..  smile men glad för tips o funderingar!  Mvh/ englund

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
ja jag vet inte hur jag ska göra om jag ska köra på splittersen.. känns som det vore att fuska mig igenom mitt bygge..  jaa vi får se hur det blir..  smile men glad för tips o funderingar!  Mvh/ englund

Tja, bilen står fortfarande i skolan :p
Börjar på onsdag nu i veckan big_smile
Ska krama bilen lite då tongue

Okej, men tycker båda två förslagen låter jäkligt bra wink
Du får bestämma själv va du själv tcker wink hehe
Lungrt smile
Mvh kimpa

1 892 Inlägg
5 januari 2008
kimpan_90 skrev:
krutmats skrev:

Lungrt smile
Mvh kimpa

har ni inte börjat än? vilket fusk!  smile
sknaden är på topp kan jag tro big_smile
ja jag ska fundera lite.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
kimpan_90 skrev:
krutmats skrev:

Lungrt smile
Mvh kimpa

har ni inte börjat än? vilket fusk!  smile
sknaden är på topp kan jag tro big_smile
ja jag ska fundera lite.. smile

Skönt med en halv vecka lov till big_smile
Men känns så klart tomt utan bilen..
Japp gör så för det kommer ivarje fall bli grymt läckert wink
mvh kimpa

4 299 Inlägg
5 januari 2008
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Tja! smile
Nä de jag har nu blir trodligen vinterfälgar kan jag lova.. lacksläpp och klarlacken på den har oxå börjat släppa, så får se hur jag gör me dem om jag blästrar dem och målar dem vite eller nåt tongue
Men ett par nya fägar kommer garanteras köpas in.. vill ju ha ett par nya fälgar sen, får se om jag hittar ett par sportiga eller djupa fälgar.. letar för fullt nu tongue

mvh kimpa

Okej, nice smile Ska hålla utkik å tipsa dig om jag hittar något som skulle kunna passa wink

Börjar du på onsdag yikes va fuskigt, jag börjar på tisdag wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Tja! smile

mvh kimpa

Okej, nice smile Ska hålla utkik å tipsa dig om jag hittar något som skulle kunna passa wink

Börjar du på onsdag yikes va fuskigt, jag börjar på tisdag wink

Ja gör det det är uppskattat smile

Japp cool jasså, men jag skulle fan vilja börja i morrn, saknar ju benzen tongue
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja!
Idag skapades lite nya möjligheter tongue
Lagade garageporten eftersom fästerna till fjädarna som sitter på varsinsida hade gott sönder så att stå inne i garaget och försöka få upp garageporten va omöjligt hmm så det gick inte att ha värmen på när dörren står öppen och det är minusgrader ute, så idag fixade vi fästen och fixade till så nu gåren att öppna utan att den är tung som satan tongue
Så nu kanske man kan börja fixa lite med kartfacken som ska bli ljudboxar smile
Nu har nya möjliheter kommit under den kalla årstiden, bara jag drar ur tummen ut .....
Men om 3 dagar får man räffa mercan igen big_smile
hoppas bara de går bra att våtslipa och polera bilen smile
mvh kimpa

vectra--power
6 januari 2008
Kul! Längtar tills att få se bilder på bilen sen när den är mer ihopsatt. Vilken grovlek våtslipar du lacken med innan du polerar?

159 Inlägg
6 januari 2008
Har läst igenom det mesta i din tråd nu och tycker du gör ett mkt bra jobb !!

Keep up the good work mannen!

MVH

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

211 Inlägg
6 januari 2008
ja ska säga dej kimpan att de går faktist att arbeta i minusgrader big_smile

men på samma gång kan ja säga att jag skulle döda för ett varmt garage (nästan)

du har kommit en lång bit, men håll dej till samma takt ännu så man får se saker hända här smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
vectra--power skrev:
Kul! Längtar tills att få se bilder på bilen sen när den är mer ihopsatt. Vilken grovlek våtslipar du lacken med innan du polerar?

Jo det kommer bilder men de är smågrejer kvar som ska lackas..
Huven måste lackas om eftersom slipgrunden va inte bra..
Se sidolister och så.. men de kommer bilder smile
Jag våtslipar med 1500 mini papper.. men eftersom de är på bilens ytor blir 2000 papper..
Mvh kimpa

bmw32

Tackar tackar smile
Och ett stort tack till dig som orkat kika igenom tråden 103 sidor är inget endel gör tongue big_smile
Mvh kimpa

Jyrran
Jasså smile
men är ju sinte så sugen att stå i carporten i snöstorm eller kallt regn och plasta tongue hehe
Men nu är garage portten hel igen iallefall så värmen ska slås på och arbetet kan börja på helger och nätter fasten det är kallt ute smile

Jo så där sa jag förra vintern\hösten då jag bytte fjädrar runt om på bilen tongue hehe
Men jag kämpade på den vintern, plockade ner bilen när det va snöstorm ute tongue hehe

Japp de ska jag göra smile
tackar för kommentaren med big_smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Nu när man saknar benzen lite så måste man ju tänka lite posetivt så idag nu när jag bara sitter här tänkte jag kika in mina extra ljus, kommer nog passa bra på bilen under vintertiderna big_smile

Lite pic.. ursäkta kvaliten,mobilkameran börjar bli dålig hmm

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/225246_60c91u.jpg
Här är alla tre extra ljuserna, observera att det mittersta är ett punkt extra ljus, som lyser långt som satan fast det blir inte lika mycket spridning på det som de andra två efter som de andra två har mönster i sina reflektorer..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/225249_wmjfd2.jpg
Punkt extraljuset, ska sitta i mitten så det lyser långt och på en punkt.. Detta har inga reflor i reflektorenm som de andra har de sprider ljuset lite mer än detta extraljuset..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/225250_ji65tp.jpg
Och de nyare som ska sitta vid sidorna, reflektorerna har reflot och sprider ljuset mer smile
Men de va allt jag fottade idag, vill merca med mercan.. men börjar i övermorrn big_smile
mvh Kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Nu när man saknar benzen lite så måste man ju tänka lite posetivt så idag nu när jag bara sitter här tänkte jag kika in mina extra ljus, kommer nog passa bra på bilen under vintertiderna big_smile

Lite pic.. ursäkta kvaliten,mobilkameran börjar bli dålig hmm

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/225246_60c91u.jpg
Här är alla tre extra ljuserna, observera att det mittersta är ett punkt extra ljus, som lyser långt som satan fast det blir inte lika mycket spridning på det som de andra två efter som de andra två har mönster i sina reflektorer..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/225249_wmjfd2.jpg
Punkt extraljuset, ska sitta i mitten så det lyser långt och på en punkt.. Detta har inga reflor i reflektorenm som de andra har de sprider ljuset lite mer än detta extraljuset..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/225250_ji65tp.jpg
Och de nyare som ska sitta vid sidorna, reflektorerna har reflot och sprider ljuset mer smile
Men de va allt jag fottade idag, vill merca med mercan.. men börjar i övermorrn big_smile
mvh Kimpa

Ingen som tycker mina extra ljus ser bra ut? tongue
Tror ni dessa kommer lysa upp bra sen nästa vinter? passa på bilen? tongue
Behöver lite kommentarer tongue
mvh kimpa

211 Inlägg
8 januari 2008
härligt grymma lysen ;P dom kommer nog sitta bra på mercan tongue

måste iaf inte vara mörkrädd längre på små skogsvägarna tongue

2 638 Inlägg
8 januari 2008
Jyrran skrev: