200sx avgasbytesproblem

NightblizZ
3 april 2007 · 284 Inlägg

Tjena! jag har stora problem vid montering med mitt avgas sad(( Grenröret gör så att turbon hgamnar för långt ner så oljereturröret blir för långt osv. och dp svänger åt fel håll!! hur fan ska man kunna fixa det? rotera turbon ?! yikes  Det står på avgaset att det passar till S13 och just min motor så ja fattar inte hur fan de kan bli såhär.

Fenne
3 april 2007 · 160 Inlägg

NightblizZ skrev:
Tjena! jag har stora problem vid montering med mitt avgas sad(( Grenröret gör så att turbon hgamnar för långt ner så oljereturröret blir för långt osv. och dp svänger åt fel håll!! hur fan ska man kunna fixa det? rotera turbon ?! yikes  Det står på avgaset att det passar till S13 och just min motor så ja fattar inte hur fan de kan bli såhär.

hur menar du att den svänger på fel håll?

jag antar att du bytade grenrör oxå samtidigt som du byta avgas?

köp teflonslang istället o sätt där. det håller mycket bättre dessutom.

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
pulk
3 april 2007 · 143 Inlägg

xs grenrör passar inte med orginaldownpipe, gör en egen eller köp xspowers downpipe också...turbon ska du inte vrida utan skaffa andra slangar lr vinkla om dom som sitter där om möjligt.

BMW 323 Ci (1999)
NightblizZ
3 april 2007 · 284 Inlägg

det är nytt grenrör från xspower och grenrör från xspower.  , problemet är att turbon hamnar för långt ner så oljereturröret blir för långt o vissa tryckrör blir för korta osv.. fattar inte vad de är för fel

pulk
3 april 2007 · 143 Inlägg

xs grenrör sätter turbon lite längre ner, alltså är det inte helt "bolt on" även om många säljare påstår det. Du får kapa oljereturen och använda en slang där (bra kvalite och se till den inte viker sej platt). tryckrören får du hitta på något sätt att få dit smile

BMW 323 Ci (1999)
NightblizZ
3 april 2007 · 284 Inlägg

men downpipen som jag montera som oxå var från xspower vinklade sig mot balken på nå jävla sätt :S fasst iofs så var ju det när jag testade dp med orginalgrenrör eftersom de nya flytta ner turbon så mkt .. så avgasrören gick inte på dp pga det,  tror ni att dp:n från xspower kommer vika sig rätt nu ( lite mer mot mitten) om man sätter den med nya xspower grenröret?

NightblizZ
3 april 2007 · 284 Inlägg

tryckrören på turbon blir ju för korta på sidorna oxå.... hur fan ska jag lösa det? sad( blir tokig på den här bilen.. snart skickar jag den på skroten så ja slipper se fanskapet..

NightblizZ
3 april 2007 · 284 Inlägg

ingen som vet? hur kan man på bästa sätt skarva tryckrören till turbon för att dom ska hålla?

insane_1 Min dröm, din vardag.
3 april 2007 · 641 Inlägg

NightblizZ skrev:
ingen som vet? hur kan man på bästa sätt skarva tryckrören till turbon för att dom ska hålla?

Svetsa nya rör! Eller om du vill göra det lättare för dej, skarva det gamla röret med en bit siliconslang och en ny rörstump.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
NightblizZ
4 april 2007 · 284 Inlägg

okej , tackar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang