Era favorit film-biljakter

Merclone Leg. Spådam
3 april 2007 · 816 Inlägg

Som rubriken lyder, jag vill veta vilken biljakt och från vilken film ni tycker är bäst. Personligen är favoriten den 50 minuter långa slutjakten i Gone in 60 seconds (orginalet från 1974) då den gula Mustang Mach1:an tyvärr totalslaktas.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
ironhead volvoraggare
3 april 2007 · 4 776 Inlägg

Merclone skrev:
Som rubriken lyder, jag vill veta vilken biljakt och från vilken film ni tycker är bäst. Personligen är favoriten den 50 minuter långa slutjakten i Gone in 60 seconds (orginalet från 1974) då den gula Mustang Mach1:an tyvärr totalslaktas.

jag har många favoriter så det  är svårt att bestämma sig för vilken men orginalet gone in 60 sexonds skulle man vilja se men jag sklle nog börja gråta när bilen blir total slaktad

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sonnbring Opelfreak
3 april 2007 · 431 Inlägg

Merclone skrev:
Som rubriken lyder, jag vill veta vilken biljakt och från vilken film ni tycker är bäst. Personligen är favoriten den 50 minuter långa slutjakten i Gone in 60 seconds (orginalet från 1974) då den gula Mustang Mach1:an tyvärr totalslaktas.

hmm den skulle jag vilja se, men favorit just nu är nog dukes of hazzards...

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
Aga_Diff Bärs!
3 april 2007 · 3 456 Inlägg

ääh, ni kan ju ingenting! Bullit har bästa biljakten! faan, dom åker om samma bubbla flera gånger å tappar väll 5-6 nakapslar från samma bil! haha! dom kan dom! smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Merclone Leg. Spådam
3 april 2007 · 816 Inlägg

Aga_Diff skrev:
ääh, ni kan ju ingenting! Bullit har bästa biljakten! faan, dom åker om samma bubbla flera gånger å tappar väll 5-6 nakapslar från samma bil! haha! dom kan dom! smile

Haha, den har jag på datorn, men har inte sett den än. Nu måste jag göra det idag smile

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 april 2007 · 2 258 Inlägg

Jag har sett båda. Hade faktiskt ENBART biljakten ur Bullit inspelad på video efter en annan film, och har sett den biljakten fler gånger än jag sett själva filmen i sin helhet. Ljudet från mustangen där är exakt det vi fick när vi satte pippifågel-ljuddämpare på vår Fairlane. Att vi dessutom har manuell låda på henne gör ju inte ljudeffekten sämre... smile

Annars såg jag nyligen orignalversionen av Gone in 60 seconds och vilka poänger!!! DET hade de helt missat den den nya versionen! Den gamla är klart sevärd, även om man nästan gråter blod över hur många bilar som går åt...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
TheDeadDorkster Dieselgypsy
3 april 2007 · 538 Inlägg

Vill man ha den bästa jakten kan det enbart vara 1 enda film: DUEL!

Steven Spielbergs bästa film, sammt en av mina favorita bilfilmer!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Kalle_Ponken
3 april 2007 · 1 752 Inlägg

ewrs skrev:
Bästa? Jadu. Den mest underhållande enligt mig finns iaf i Blues Brothers. smile

http://www.youtube.com/watch?v=yNzDOA0y7C0

och från blues brothers 2000 smile http://www.youtube.com/watch?v=TyYiuHUhO-A

Kan inte annat än o hålla med till 1000% asså!big_smile så grymt skönbig_smile Men vilket slöseri på bilar dock:P

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Lincoln Trucker
3 april 2007 · 234 Inlägg

Bullitt med Steve McQueen

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
KenoshaMuscle
4 april 2007 ·

Jo, Bullitt e helt klart bäst, även om den e gammal. 9 minuter action (osannolik, jag vet; att en Mustang 390 skulle kunna jaga ifatt en Charger 440 på så kort tid).

MAD MAX (ettan) e inte helt fel heller, där Max Rockatansky stoppar en Holden Monaro med sin XA Falcon Coupe...

Andra värda å nämna e "The Italian Job" och biljakten i "Ronin".

damirshark
4 april 2007 · 180 Inlägg
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
4 april 2007 · 368 Inlägg
Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
FugitivE BMW Power
4 april 2007 · 2 362 Inlägg

Glömmer alla filmen Driver? kultfilm för fasen wink

så min lista är då:

Driver
Gone in 60 seconds (gamla)
Bullitt
sedan alla nya filmer kommer efter wink...

Edit: stavfel

Senast redigerat av FugitivE (4 april 2007)

BMW, bogsering med wire :/
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

Finns så många! kan inte välja.


Bmw osv..
Hagelind
18 juli 2007 · 177 Inlägg

Fast and furious finns det mkt biljakter o blackrace

Mack Forum- och sitemoderator
18 juli 2007 · 26 164 Inlägg

Merclone skrev:
Som rubriken lyder, jag vill veta vilken biljakt och från vilken film ni tycker är bäst. Personligen är favoriten den 50 minuter långa slutjakten i Gone in 60 seconds (orginalet från 1974) då den gula Mustang Mach1:an tyvärr totalslaktas.

Lite rolig fakta med den filmen är att bilen fortfarande finns...i och för sig rejält åtgången men den går fortfarande. Visas upp på tillställningar med mera.
Plus att vissa scener..som när han krockar med en stolpe i sidan..inte ens skulle
vara med i filmen utan i stället var ett misstag.

Men i alla fall.
Min topp-i-tre:

1. Smokie and the Bandit 1
(får gåshud)
2. Dukes of Hazzard
(extrem gåshud när Seann William Scott säger: It was supposed to be my time)
3. Cannonball Run 3 (Jaguaren och Lamborghinin bredvid varandra i hög fart och Lambon drar iväg med skrikande däck. Oslagbart smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Urkas Kräsen grafiker
18 juli 2007 · 1 775 Inlägg

Har ingen av er sett Death Proof? Ruskigt najs biljakt i slutet imo. Finfina bilar som gör sig väldigt bra om man har bra ljud (hääärligt mullrande v8or! big_smile ).

Whine whine!
ThorskeN
18 juli 2007 · 287 Inlägg

Smokie and the Bandit 1, biljakten i slutet när långtradaren bara drar om, grym!

Rejad Maskin stundent!
18 juli 2007 · 218 Inlägg

AirOne skrev:
2. Dukes of Hazzard
(extrem gåshud när Seann William Scott säger: It was supposed to be my time)

"- Look at the road Bo, Bo look at the road, look at the road!"

Tar min första plats! riktigt schyst den scenen, älskar när han drar me hela snut kollonen in på tävling spåret senare i filmen...

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
blacken
18 juli 2007 ·

Biljakten i "Ronin" är godkänd. och sedan så är den i "knäppa larry och läskiga Mary" rätt hyfsad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang