Sportigare Ljud I S60 T5 ?

Kokeaa
4 april 2007 · 16 Inlägg

Hejsan allesammans.
Skulle behöva lite råd.

Vill ha in lite sportigare ljud i min Volvo S60 T5 -04  Automatare.
Är inte sugen på att lägga ner alldeles för mycket pengar på det eftersom jag spar lite smått för en S60 R.

Finns det några enkla saker man kan byta för att få till bättre ljud? Har kollat på Optiflow lufftfilter från bsr men finns det nått man kan göra med avgassystemet också? Någon som har några bra förslag och vet märke och pris isf ?

Mvh Kokeaa

Hodin
4 april 2007 · 140 Inlägg

Avgasssystem och luftfilter är det jag kan rekommendera.. Men jag vet inte riktigt vart man kan köpa det.. www.simons.se kan du ju kolla på .. Jag tror inte att de är så farligt dyra heller..  Sen kan du ju alltid bygga ett eget avgassystem också om du tycker om att pula lite.. Det är billigt men det är nog svårt att få till och tar säkert en hel del tid..

Gräsberg
4 april 2007 · 1 002 Inlägg

som sagt.. luftfilter och nytt avgassystem. kasnke byta ut orginal dumpen till en annan? skillnad i hur högt de låter. är iaf skillnad på min som sitter i min bil(orginal) o en polares.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Poon Knegare
4 april 2007 · 302 Inlägg

Besök din lokala AutoExpert butik dom säljer både simons och ferrita system.

Poon
Love the sound...
Kokeaa
4 april 2007 · 16 Inlägg

Okey, Tack För tippsen smile

LasseLarsson Lumpare
5 april 2007 · 141 Inlägg

Hittade denna videon:
http://www.youtube.com/watch?v=PmD2yY8V5Hs

Låter ganska mysigt faktskt smile
http://www.evolvecars.com/

dj_padde
5 april 2007 · 1 813 Inlägg

vill du inte byta hela avgasröret finns det japsdämpare låter rätt gott på ett orginal rör och ser rätt najs ut;) och som sagt sportluft filter "öppet" finns billiga och dyrare men ska du inte ha bilen så länge till så släng i ett billigt för 500:- lr nått:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang