panikråd...

laika
5 april 2007 · 410 Inlägg

Köp Audin bara för att den inte är stylad innebär det inte att du inte kan styla den. Dom går att få så förbannat snygga. Sen så är det en 5-cyl motor i audin och det är ju bara att fråga dom som kört 5-cyl från audi vad dom tycker om den. Sen så är Audi så jävla sköna att åka i tack vare inredning och stol. Jag menar du som förare spenderar mer tid bakom ratten än utanför. Forden blir inte mycket snyggare än vad den redan är och det är inte snyggt om man jämför med en Audi.

Skoda Fabia (2000)
blaadh
5 april 2007 · 33 Inlägg

laika skrev:
Köp Audin bara för att den inte är stylad innebär det inte att du inte kan styla den. Dom går att få så förbannat snygga. Sen så är det en 5-cyl motor i audin och det är ju bara att fråga dom som kört 5-cyl från audi vad dom tycker om den. Sen så är Audi så jävla sköna att åka i tack vare inredning och stol. Jag menar du som förare spenderar mer tid bakom ratten än utanför. Forden blir inte mycket snyggare än vad den redan är och det är inte snyggt om man jämför med en Audi.

egentligen vill ja inte styla den alls.. jag vill ha den bil som är roligast å köra och helst inte va den slöaste bil som rullar på vägarna... har höst mycket bra från 2.3 motorerna,, att dom ska ha ett bra bottenvrid mm.. men sierran kanske är roligare och lite snyggare...

Persson
5 april 2007 · 43 Inlägg

snälla glenne, måste du alltid glorifiera alla fordon du har? hmm

slö v6 som drar bensin. nästan gratis utan cosworthkitet, funkar ju iaf som vinterbil... smile

men snygg är den, men då lär man leva med att man har en "replica", lika fränt som en bubblaplatta + bubblamotor med ferrari glasfiberkaross på. matforsragg.

audin ser väl lite tråkig ut, men helt klart bättre motor, tyvär lättstulen... men ser ej ut som en vinterbil för det!

Aatos
5 april 2007 · 291 Inlägg

vilken motor är det i Audin är det 10v(ca 130hk) eller 20v(ca 170 hk), om det är 20v i den tycker jag att du skall köpa den, plus att det är audi=Kvalite. dock kan det ju vara lite tråkigt med FWD.

men som sagt, sierran är ju helt klart en roligare bil, som också säkert tar mer soppa än audin,   men om du vill ha en rolig bil att köra skall du ta sierran...

cuppre negativ..
5 april 2007 · 167 Inlägg

köp ingen cossie replika,  du blir känd som "killen som köpte en replika för han inte hade råd med en äkta"..
plus att den 6an inte är nått så vidare rolig..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
djRob
5 april 2007 · 184 Inlägg

Sierran helt klart

GranatMagnuS Scania, javisst.
5 april 2007 · 237 Inlägg

Inte är det ju bara glass med ådin heller, min kusins har gått 100 000 och växellådan slut.
Billigt och bra att byta? nej. Men inte vet jag, det finns väl alltid nåt måndagsexemplar. Sen lossnar alltid slangen mellan turbon och ic'n om man kör på en vägbula elller liknande, då går den inte om man inte håller över 3tusen i varv. ska tilläggas att bilen inte är buskörd.

mjukismagnus
5 april 2007 · 470 Inlägg

Sierran,,, har kollat lite  själv på den faktis verkar helt klar shysst!

Senast redigerat av mjukismagnus (5 april 2007)

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Mäki Långsam Perfektionist
5 april 2007 · 4 800 Inlägg

Jag måste säga audin just för att jag inte har någon erfarenhet av någon annan bil. Har själv haft en 90 2,3 och motorn är det underbaraste som finns. Ord emot ord här, men du åker så mycket säkrare i audin än i sierran.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Aga_Diff Bärs!
5 april 2007 · 3 456 Inlägg

Sierran!!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
lixer
5 april 2007 · 464 Inlägg

jag säger nog audin jag med, är så grymt nöjd med 2,3l motorn som jag har, inte de starkaste motorerna som finns men det kraft där och dom går rätt så billigt.

Aerodynamik ...
5 april 2007 · 7 120 Inlägg

Bus - Sierra
Bra - Audi

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
5 april 2007 · 1 290 Inlägg

Audin!! Hur tokkörd tror du inte Sierran är? Rasar väl efter en vecka!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
mumin1 Linköping
5 april 2007 · 181 Inlägg

Jag hade valt Sierran,snyggare och bakhjulsdriven wink tongue

jeepe
5 april 2007 · 217 Inlägg

jag tycker du ska köpa sierran, snygg och rwd, inte samma kvalla som audin men ändå

Owzer Rallykalle och kabeltattare
5 april 2007 · 422 Inlägg

Var ett jävla gnäll på att FWD inte är kul. Jag skulle nog tagit Audin, deras 2.3l motorer är mycket potenta trimmobjekt. Sierran såg ball ut men den är bara en replica. Ljudet när du varvar ur femman kommer att ge dig gåshud big_smile

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Master_J Stålmannen
5 april 2007 · 465 Inlägg

Har du någon gång hört en audifemma? wink

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Jukkas :]
5 april 2007 · 469 Inlägg

Köp forden.

jonesono Personal- och beteendevetare
5 april 2007 · 1 082 Inlägg

Ingen av dem! Men måste man välja, så audin. Skulle nog aldrig en fundera efter att ha sett den där Forden. Gissningsvis fler ungdomar som kör sierra = dyrare att försäkra.. men audin är säkert inte heller så billig. Varför så bråttom med bilköpet? Du verkar stressad. wink
Finns det inga andra objekt att kolla på istället?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Chrom Kapten Långsam
5 april 2007 · 185 Inlägg

Skulle aldrig köpa forden iallafall, ser ut som något en 19åring kört och stylat sönder. Audin verkar vara finare om du nu prompt måste ha en av dessa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang