6421
Sök

Passat 1,8T -98 frågor

Offroad tokig
226 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Hej jag är nybliven passat 1,8T -98 ägare och har en del dumma frågor big_smile

Bilen i fråga är chippad av ACE competition och jag har lite frågor kring laddtryck och liknande (min första turbobil så har ingen erfarenhet av detta)

Nu till mina frågor:
1: Satte dit en laddtrycksmätare för att kunna kolla vad som försigår i motorrummet , när jag ligger på lågt varv och gasar på så går laddet upp till 1,2Bar och efter 5000rpm så sjunker det till 0,5-0,6bar.
Ska det vara så eller ska den hålla 1,2bar hela tiden????0_0

2: finns det nått bättre grenrör än original att köpa?? Isåfall skulle jag vilja ha tips och länkar smile

3: Var kan man köpa kit till frontmonterad IC, original är ju inte mycket att hänga i granen

Det var de frågor jag hade för denna gång men det kommer säket komma fler dumma frågor big_smile

Mvh Frankl

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

550 Inlägg
5 april 2007
Ja laddrycket sjunker på högre varv. Största orsakerna är. För liten IC. För mycket avgas mottryck.
Grenröret kan du behålla sålänge du inte tänker byta till större turbo. Och ta steget med massor av effekt.

Kolla med Kylarjohnsson om dom har till passat. Dom har bolt on till A3 TT Golf IV Octavia mm

Offroad tokig
226 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Ok tack.

Då ska det inhandlas en grövre downpipe, race katt, sportavgassystem och en intercooler som passar i fronten.

Då borde det bli skillnad big_smile då. Kanske ska köpa en uppgraderingsturbo när man ändå är igång:/

550 Inlägg
6 april 2007
Ska du byta turbo så får du byta spridare med. Dom flödar inte tillräckligt om du byte turbo.
Men Större IC och främre rör e inga problem.

Offroad tokig
226 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
kollat runt lite och det blir nog att bygga egen IC sats. Tänkte jag skulle beställa denna IC:
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=398

och sen lite slangar och skit big_smile

550 Inlägg
6 april 2007
ja den lär räcka till runt 400 hk

Sök