3117
Sök

Cab bygge.

324 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Hejsan.

Jag har lite funderationer kring ett cab bygge av våran Jetta. Jag hade tänkt förstärka den i sidorna men ändå ha så man kan öppna dörrarna. Men hur gör man då man kapat bort taket? Vad gör man med framsätets bälten? Och vad är reglerna kring ett sånt här bygge?

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

216 Inlägg
8 april 2007
http://www.sfro.com/ där står alla regler mvh mats

Turbocharged
421 Inlägg
8 april 2007
NoCooL skrev:
http://www.sfro.com/ där står alla regler mvh mats

haha vilken härlig sida, the 90's called, they want their page back!

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

324 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
sidan ser väldigt unik ut hehe, hur mycket kommer det kosta att göra besiktning på bilen? altså med cab. kostar det 3000 kr än om den inte går igenom, måste det vara på sfto eller går det på bilprovningen?

har själv funderat på att sätta en båge över bilen, där plåten mellan dörrarna borde sitta, det är både bra om man kör och välter + att ha bältena i smile
Senast redigerat av FiGurT (8 april 2007)

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

97 Inlägg
9 april 2007
en dum fråga bara! har du åkt i en cab nån gång? jag hade aldrig det och byggde om en gammal bmw för en del år sen. blev besviken när jag körde första rundan, fan vad tråkigt, trodde det skulle kännas mycket roligare, sålde skitet!!!!!! bara en tanke!

Turbocharged
421 Inlägg
9 april 2007
dalldall skrev:
en dum fråga bara! har du åkt i en cab nån gång? jag hade aldrig det och byggde om en gammal bmw för en del år sen. blev besviken när jag körde första rundan, fan vad tråkigt, trodde det skulle kännas mycket roligare, sålde skitet!!!!!! bara en tanke!

Har man en vettig bil och schysst väder är det underbart att slippa taket! Men på en riktig modern cab kan du ju dra upp taket och köra som vilken annan bil som helst om vädret trilskas, det kan ju bli svårt o få till om man bygger själv tongue

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

DFFL
9 020 Inlägg
9 april 2007
dalldall skrev:

Mina föräldrar har en Renault Megane -05 med plåtcab och jag tycker att det är ganska skönt att kunna ta ner taket på sommaren och glida lite.
(Ja, jag bor hemma. När jag flyttar så kommer jag inte nalla deras bilar när Audi känns för varm tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök