trimma volvo 850

jos79
15 augusti 2005 · 2 Inlägg

Tänkte trimma min volvo, har en 2.5 20ventilers 106kw. En vanlig SE med andra ord.
Tänkte jag skulle få lite tips från dom som är bra på detta. Eftersom det är en 20ventilers så borde det gå att skrämma upp motorn en del, om man sätter på turbo och och chipar, eller lönar det sig att byta hela motorn och trimma från en GLT eller 2.5t motor istället?
Någon som vet?

Senast redigerat av jos79 (15 augusti 2005)

kIM0h
15 augusti 2005 · 126 Inlägg

Det sitter nog likadan motor i T5:an och R modelen bara att det är turbo oxå

9-5 aero
Saab 9-5 Aero "WT-R" (2006)
Tusse
15 augusti 2005 · 66 Inlägg

Är det värt det då tycker du?
ÄR det värt att tilbringa massor och åter massor med tid på att byta motor och alla delar runt omkring?
när det är så mkt lättare att bara sälja bilen och köpa en 850 turbo eller R istället? blir förmodligen billigare i längden oxå

jocke m
20 augusti 2005 · 26 Inlägg

Byt bil blir såå mycke enklare.

Audi S4 (2000)
nofearsy Bilbyggare
20 augusti 2005 · 225 Inlägg

som jag fått till svar ang. min GLT, det ända som är att de kostar massor med pengar, och tar mycke tid och den kommer aldrig gå att besikta, så de jag skulle göra för att hålla skenet uppe är att ha en besiktningsmotor isf,
annars är de bara att försöka locka ut lite mer hästar på annat vis, som med avgas, luftfilter, osv ..
annars är de bästa att försöka byta bil

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
G_Reddy
23 augusti 2005 · 8 Inlägg

haha din N00b du borde slänga skiten i skön å sätta dit en fräsch spis.... typ en vässad t5r motor men sen kan man väl säga att köpa en annan bil med bra motor är ett bra alternativ:P

Kör v220 cdi till vardags och en BMW 323 cia (m3)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang