6059
Sök

Ungefärlig uträkning av antal hästar.

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Låt säga att man har en 1.8T med 150hk.
Ifall man då chippar, sätter på 3" främre rör och 2,5" efter katten och optiflow filter.
Som enligt BSR ska ge 196hk.
Ifall man då ställer upp laddtrycket kan man då få 248hk ur den motorn?
Det jag skrev ovan är det enda som gjorts med motorn.

För det betyder en ökning på 52hk eller 25% genom att enbart ställa upp trycket.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
10 april 2007
Glöm det, både en och två gånger.

Om det var tekniskt, teoretiskt och matematiskt möjligt, så skulle jag gladeligen sälja 250hk paket till de som efterfrågar det, och dom är måååånga smile

+100hk på en 1,8 liters turbosnurra, du hör ju själv hur det låter, enbart med chip och lite mer sugrör att andas genom...

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Ungefär det jag tänkte med, har nämligen en diskussion om det med en här på garaget.

För att med samma procentuella ökning så hade ju jag fått 290hk för ingen peng alls nästan.
Jag bad honom/henne visa en bild på pappret vid bänkning, har inte fått svar än tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök