2909
Sök

råd om dilemma produkt skickad till mig.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Tjabba har bestämt en afär med en snubbe(en bilstereo).. han skulle skicka spelaren igår måndag och skriva kollinummret till mig när han hade skickat paket... när halva måndagen hade gått fick jag inget svar då jag mejlade han osv.. så jag åkte och köpte en annan stereo... sen ikväll (vid 21 tiden) dagen efter skickar han ett mail med kollinummret osv så kollade jag vart paketet var och de hade precis blivit skickat.

Hur fan ska jag göra nu? kan väl inte bara skita i att hämta ut paketet det är väl taskigt? de kostar väl cash för han?

Bmw osv..

DFFL
9 020 Inlägg
11 april 2007
Du ska hämta ut paketet.
Visst att han blivit försenad, det kan han ha blivit av många anledningar.
Antinge så skickar du tillbaka stereon eller så lämnar du tillbaka den du köpt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Du ska hämta ut paketet.
Visst att han blivit försenad, det kan han ha blivit av många anledningar.
Antinge så skickar du tillbaka stereon eller så lämnar du tillbaka den du köpt.

Båda spelarna är i samma pris klass o lika bra så jag funderar på att sälja den jag köpte idag då.. gäller bara att hitta en köpare snabbt.

Men om jag ska skita i spelaren snubbe skickat till mig då hämtar jag alltså först ut den sen skickar tebaka den? tänk om han då vägrar att ta ut den? finns väl inga öppna köp reglerna ang beggade saker.

Bmw osv..

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
11 april 2007
enklast är väll å lämmna tillbaka den du köpte?!?
lite tålamod måste man ha när man handlar saker privat!!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

250 Inlägg
11 april 2007
Oj, gav du han en hel halvdag på sig? wink tålamod behövs om man köper privat.

------------------------------------------------------

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Jag köpte båda ebggade och spelare jag köpte innan den köpte jag utav ren impuls har inte nummret ens till snubben ja köpte av den.. jag är skiten just nu .. får väl sitta med 2spelare..

Någon intresserad? http://www.blocket.se/vi/11520657.htm?ca=11_s

Bmw osv..

Thorssa
11 april 2007
Om du inte väntar längre än en dag så får du skylla dig själv! Jag skulle bli skogstokig om jag var den som sålde stereon till dig och du inte längre ska ha den.

9 108 Inlägg
11 april 2007
Skyll dig själv säger jag också.. Alla sitter inte vid datorn 24/7 och kan svara på mail. En dags försening kan berott på vad som helst.

Du får i alla fall betala frakten och skicka tillbaks den till honom tycker jag.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
Om du inte väntar längre än en dag så får du skylla dig själv! Jag skulle bli skogstokig om jag var den som sålde stereon till dig och du inte längre ska ha den.

har inte sagt att ja inte ska ha den. Right? startade den här tråden för att jag vill göra RÄTT för mig så ta det lite chill med vad du säger.

Bmw osv..

Kettunen
12 april 2007
Om du tänker på honom så hade jag nog köpt den då eftersom han väl har skickat den ju. Och så säljer du den kanske för en 100ring mer eller samma pris. 
Eller behåller du den helt enkelt. Kan vara kul ibland att skifta stereo med smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Om du tänker på honom så hade jag nog köpt den då eftersom han väl har skickat den ju. Och så säljer du den kanske för en 100ring mer eller samma pris. 
Eller behåller du den helt enkelt. Kan vara kul ibland att skifta stereo med smile

jupp ska försöka bli av med sony spelaren snabbt vill faktisgt hellre ha den som är på väg iaf.

Bmw osv..

Kettunen
12 april 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Kettunen skrev:

jupp ska försöka bli av med sony spelaren snabbt vill faktisgt hellre ha den som är på väg iaf.

Okeeey men det gör du rätt i sånna fall=). Det är i så speciellt schysst att säga att man vill ha en sak o sen inte köpa den wink

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Kettunen skrev:

Okeeey men det gör du rätt i sånna fall=). Det är i så speciellt schysst att säga att man vill ha en sak o sen inte köpa den wink

Nej jag vet därför det är ett dillemma.

Bmw osv..

Kettunen
12 april 2007
Hade nog gjort det samma som du så wink
Frågat andra

8 910 Inlägg
12 april 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Jag köpte båda ebggade och spelare jag köpte innan den köpte jag utav ren impuls har inte nummret ens till snubben ja köpte av den.. jag är skiten just nu .. får väl sitta med 2spelare..

Kan ge dig 600:- för den.

Fotograf på Tierp iDag

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Kan ge dig 600:- för den.

Över min döda kropp wink

Bmw osv..

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 april 2007
Ifall du bestämmer dig för att du inte vill ha den stereon som killen har skickat så tycker jag du helt enkelt ska ta kontakt med honom och fråga hur han ser på det! Kanske kan ni (om du är välsmord i munn) komma överens om att du betalar halva frakten och han halva.. Om det blir billigare att du hämtar ut den och sedan fixar ett nytt paket eller att ni väntar tills den skickas tillbaka automatiskt får ni ju kolla upp smile
smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Ifall du bestämmer dig för att du inte vill ha den stereon som killen har skickat så tycker jag du helt enkelt ska ta kontakt med honom och fråga hur han ser på det! Kanske kan ni (om du är välsmord i munn) komma överens om att du betalar halva frakten och han halva.. Om det blir billigare att du hämtar ut den och sedan fixar ett nytt paket eller att ni väntar tills den skickas tillbaka automatiskt får ni ju kolla upp smile
smile

Har redan bestämt mig. Behåller stereon som är på väg till mig och säljer den ja köpte.

Bmw osv..

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 april 2007
UseDubbelTurbo skrev:
ludde__mannen skrev:
smile

Har redan bestämt mig. Behåller stereon som är på väg till mig och säljer den ja köpte.

mjaha då sket sig det cool

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 april 2007
Bra att du tog rätt beslut iallafall.

Tänk på det i framtiden att inte göra om samma misstag jag menar.. en halv dag det är ingenting liksom.. så ha tålamod med minst 1-2 dagar iallafall när du handlar saker privat, annars kan man ju ta telefon nmr och ringa upp säljaren och fråga..

Aja skönt att se att du inte gjorde något svinigt iallafall.

Over and out.

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök