8093
Sök

Hjälp bilen startar bara ibland !

3 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Har en 90:as ford fiesta 1.4 och bilen startar bara ibland och funkar då som den ska men den kan dö när som helst och inte starta sedan. har fått tips om att byta tändboxen/modulen men kan inte hitta den och skulle behöva en sprängskiss. Så om någon har en länk till en sådan skiss eller kan tro sig veta nått annat fel så snälla hör av er !

study
772 Inlägg
12 april 2007
det kan inte vara någon kondensator eller något sådant.

3 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Ingen aning skulle vilja byta den där tändboxe först och prova men jag måste ju som sagt lokalisera grejen. tydligen brukar dom sitta utvändigt på fördelaren eller i närheten av tändspolen men jag hittar inget som liknar den grej jag fick från affären

3 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
ÄR de inte någon som vet vart man kan hitta sprängskisser?

1 813 Inlägg
12 april 2007
du har inte kollat så att den inte får bränsle? för min volvo var bränslepumpen kass på för några veckor sedan. den starta aldrig efter man stängt av den.. man fick banka på pumpen så starta den å gick felfritt tills du stängde av motorn..  till sist gav den upp helt å bara dog när jag var ute och körde... du får fram bränsle å så till din motor menar jag på?? fast tändboxen kan ju vara bra å byta den med någon gång under 10 års körande;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök